شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
ارتقای فعالیت‌های حوزه کتاب اداره ارشاد استان گیلان در سه ماه نخست سال

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های حوزه کتاب این اداره در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.-

علی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در سال جاری با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب، زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌‌های مربوط به این حوزه را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: این اداره همچنین با هدف چاپ و نشر کتاب‌های متناسب با نیاز استان گیلان و مطالبات مردم این استان کار بررسی کتاب‌های بومی توسط کارشناسان بررسی کتاب را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان توضیح داد: این اداره در فصل بهار بیش از 90 عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات، دین، علوم عملی، کودک و ... به چاپ رسانده است که نسبت به فصل بهار سال گذشته 88/5 درصد افزایش داشته است.

اسماعیل‌پور افزود: تعداد کتاب‌های تالیفی استان در سه ماه نخست سال جاری 98 عنوان بوده که نسبت به بهار سال گذشته 9/28 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: تعداد مولفان در سه ماه نخست سال 1392، 75 نفر بوده‌اند که نسبت به بهار سال گذشته 96/20 درصد افزایش داشته است. همچنین در سه ماه نخست سال 1392، تعداد 106 مجوز قبل از چاپ کتاب برای ناشران و مولفان استان صادر شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در پایان گفت: این اداره سال گذشته موفق شد بیش از 20 نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های استان گیلان برگزار کند و تازه‌های نشر را با تخفیف 20 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برگزاری نمایشگاه‌ کتاب استانی و نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌های این استان از برنامه‌های در دست اقدام این اداره در سال جاری محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط