دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
انتشار سی‌ و پنجمین شماره فصلنامه مطالعات قرآن و حدیث سفینه

سی‌ و پنجمین شماره فصلنامه مطالعات قرآن و حدیث سفینه به عنوان اثری علمی ـ ترویجی به همت موسسه فرهنگی نباء مبین به تازگی روانه بازار نشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فصلنامه در شش بخش مقالات، گزارش و معرفی، نکته پژوهشی، موجزالمقالات و چکیده مقالات انگلیسی شکل گرفته است.

در بخش نخست این فصلنامه مقالاتی با عنوان‌های «نقش آشنایی با تاریخ در ارزیابی حدیث، تحقیق و بررسی موضوعی حدیث قدسی لوح حضرت زهرا(س)، توریث انبیاء، گونه‌ها و روش های تفسیری امام باقر(ع) در مصادر روایی فریقین و نقد حدیث و معیارهای آن از دیدگاه استاد علی‌اکبر غفاری» ارایه شده است.

در بخش دوم فصلنامه مطالعات قرآن و حدیث سفینه، گفتاری درباره تفسیر امام حسن عسکری(ع) به قلم آیت‌الله سیداحمد صفایی و سه گفتار در باب کتب اربعه، کافی و کلینی با ترجمه حسین متقی و فتح‌الله ذوقی عرضه شده است.


در بخشی از این فصلنامه نوشته شده است: «شیوه رایج و روند معمول در ارزیابی سند یا متن احادیث آن است که به اقوال دانشمندان رجال یا گفته‌های محدثان در این زمینه، بسنده می‌شود و با اعتماد بر آن‌ها به جرح و تعدیل راویان و تحلیل و بررسی متن احادیث اقدام می‌گردد. اما گاه در این عرصه به قواعد و نشانه‌هایی استناد می‌شود که اطمینان‌آور نیست و نمی‌توان رهاورد تکیه بر آ‌ن‌ها را چیزی جز ظن و گمان دانست.»

سی‌ و پنجمین شماره فصلنامه مطالعات قرآن و حدیث سفینه در 200 صفحه و به بهای 20 هزار ريال به تازگی روانه بازار نشریات شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط