یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
«کبوتر انگلیسی» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از رمان «کبوتر انگلیسی» اثر استفن کلمان چهارشنبه هفته جاری در کتابفروشی نشر «افق» برگزار می‌شود. محمد جوادی، مترجم اثر و مهدی یزدانی‌خرم به عنوان منتقد در این نشست حضور خواهند داشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «كبوتر انگلیسی» اثر استفن كلمان با حضور محمد جوادی، مترجم اثر و مهدی یزدانی‌خرم به عنوان منتقد،  چهارشنبه، 22 خردادماه در کتابفروشی افق رونمایی می‌شود.

این کتاب داستان زندگی هری، مهاجری غنایی‌الاصل است که دوست نزدیكش به قتل رسیده و او در كنار فقر و خشونتی كه هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌كند، دست به كار می‌شود تا قاتلان را بیابد. هری خودش هم نمی‌داند كه تا چه حد خود و مادرش را با این کار به خطر انداخته است. 

جوادی، مترجم این کتاب، پیش از این به «ایبنا» گفته بود: «داستان از زبان پسری یازده ساله روایت می‌شود كه به تازگی به انگلیس مهاجرت كرده و با اتفاقی دلخراش مواجه می‌شود؛ اتفاقی كه برای او تجربه‌ای جالب و در عین حال اندوهناك به بار می‌آورد. با وجود واقعیت تلخ داستان كه بازگوكننده وضعیت قشر نوجوان در جامعه امروز انگلستان است، كِلمان داستان را به گونه‌ای زیبا در قالب زبان محاوره‌ای نوشته است. او علاوه بر پرداختن به طرح اصلی داستان از زبان هریسون (با نام مخفف هَری در داستان) موضوع مهاجرت، تضاد فرهنگی دو كشور غنا و انگلستان، سازگاری با شرایط و قوانین جدید، و روبه‌روشدن با فضای پر از جرم و جنایت جنوب لندن را به تصویر می‌کشد.»

استفن کلمان سال 1976 در شهر لوتن انگلستان به دنیا آمد. فعالیت جدی ادبیاش را از سال 2005 با نگارش نمایشنامه آغاز کرد. کبوتر انگلیسی نخستین رمان اوست که سال 2011 منتشر شد و همان سال در فهرست نهایی جایزه بوکر قرار گرفت و نامزد نهایی جایزه کتاب نخست گاردین نیز شد. این رمان همچنین نامزدی دریافت جوایز ادبی دِزموند اِلیوت و گَلَكسی نشنال بوك سال 2011 و ایمپَك دابلین سال 2013 را در پرونده دارد. 

كبوتر انگلیسی در سال‌های 2011 تا 2013 نامزد پنج جایزه‌ معتبر از جمله بوكر 2011 شده است. 

این رونمایی چهارشنبه، 22 خرداد‌ از ساعت 18 تا 20 در محل کتابفروشی افق، واقع در خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوچه‌ اسکو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها