یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
پرداختن به زنان جامعه صنعتی در رمان برگزیده جایزه پروین

طلا نژادحسن، ‌داستان‌نویس برگزیده جایزه ادبی پروین اعتصامی، تازه‌ترین رمانش با نام «من گم شده‌ام» را به ناشر سپرد. مسایل زنان در جامعه صنعتی امروز بخشی از دغدغه‌های حسن‌نژاد از نگارش این رمان بوده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نژادحسن گفت: ساختار ظاهری و بن‌مایه این رمان گم شدن زن امروز در جامعه صنعتی و شهری است. این رمان حول محور دزدیده شدن زنی است که به خواست و تمایل خود دزدیده شده است.

وی افزود: این داستان به تقابل خواهش‌طلبانه زن در جامعه صنعتی اشاره دارد. البته ناگفته نماند که تقابل زن مرد در این رمان از نوع مردستیز نبوده و تنش بین زن و مرد تقابلی خواسته شده از سوی زن و خواهش‌طلبانه است. 

این نویسنده اضافه کرد: رمان «احتمالا شیشه عینکم شکسته است» نام داستان دیگرم است که نوشتن آن را به پایان رسانده‌ام. این موضوعی  تاریخی، اجتماعی دارد که محور اصلی آن  وقایع تاریخی دهه های 20 و 30 است.

به گفته وی، این رمان به نشر پاپریک سپرده شده است. 

نژادحسن در سال 92 برای رمان «شهريور هزار و سيصد و نمي‌دانم چند» برگزیده جشنواره دوسالانه پروین اعتصامی شد.

اين رمان درباره سه دوره‌ زندگي راوي زن داستان در سال‌هاي قبل از انقلاب تا سال‌هاي اخير است. دوران جنگ و تبعات ناشي از آن در بستر شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقليمي خطه جنوب ايران از موضوعات طرح شده در این اثر داستانی است.

طلا نژادحسن فارغ التحصیل مقطع كارشناسي ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است. «یك فنجان چاي سرد»، «شازده ناقص»، «نقد بي‌نقاب؛ مجموعه‌ي نقد»، «پژواك شعر نو؛ گزينش و تحليلي بر شعر نو» و «بازآفريني هفت پيكر» از کتاب‌های منتشر شده وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها