یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
عرضه 120 کتاب نفیس از سوی سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حدود 500 عنوان کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته است. 120 عنوان از این آثار جزو کتاب های نفیس محسوب می شوند.-

زهرا میرزاخانی، مدیر انتشارات و فروش سازان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 6 دوره نخست برپایی نمایشگاه کتاب تهران متولی برپای بخش بین الملل این نمایشگاه بود. از دوره هفتم به بعد، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران این مسوولیت را بر عهده گرفت. از آن زمان، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال در بخش فارسی نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است.

وی با بیان این که سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بازوی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می آید، گفت: کتاب های سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف پاسخ به نیاز جامعه فرهنگی منتشر می شوند؛ به گونه ای که برخی از آثار این سازمان به عنوان اثر برگزیده جشنواره های مختلف مانند جایزه کتاب سال و کتاب فصل انتخاب شده اند.

مدیر انتشارات و فروش سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 50 عنوان از آثار عرضه شده در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چاپ نخست اند. «اعجاز علمی قرآن»، «آیات زن در قرآن»، «نماز در قرآن» و «فرهنگ نام شهرها و استان های ایران» عناوین برخی از این آثار را تشکیل می دهند.

میرزاخانی با بیان این که آثار این سازمان با 20 درصد تخفیف در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد، عنوان کرد: مجموعه 28 جلدی «ارغنون»، «استاد عشق»، «رنگ ایتن» و «نثر و شرح مثنوی شریف» عناوین کتاب های پر فروش این سازمان در نخستین روزهای برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محسوب می شوند.

وی در پایان پیشنهاد کرد: با وجود این که سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود نیم قرن سابقه انتشاراتی دارد اما متاسفانه غرفه این سازمان با متراژ نسبتا پایین راه اندازی می شود؛ به گونه ای که اکنون به دلیل فضای اندک حدود 200 عنوان از کتاب ها را عرضه نکرده ایم. بنابراین از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب تهران خواستار افزایش متراژ غرفه این سازمان در سال های آینده هستیم.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط