پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کریس بکت جایزه آرتور سی کلارک را برد

کریس بکت به عنوان برنده بیست و هفتمین دور جایزه آرتور سی کلارک برای آثار علمی – تخیلی انتخاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، این نویسنده بریتانیایی برای کتابی با عنوان «بهشت تاریک» نام خود را به عنوان برنده این دوره ثبت کرد. 

وی جایزه 2013 آرتور سی کلارک را در مراسمی که دیروز اول ماه مه از سوی انجمن سلطنتی لندن در جشنواره فیلم های علمی-تخیلی لندن برگزار شد، دریافت کرد. 

این نویسنده که به عنوان سخنران پاره وقت درامور اجتماعی فعالیت می کند موفق شد نویسندگان سرشناسی چون کیم استنلی رابینسون و کن مک لئود را پشت سر بگذارد. 

رمان برنده این جایزه در سیاره ای به نام «بهشت» می گذرد که هیچ منبع نور طبیعی در آن وجود ندارد. 

«تکان سر» نوشته آدرین بارنز، «فرشته ساز» نوشته نیک هارکاوی، «سگ می درخشد» نوشته پیتر هلر، «سرزده» نوشته کن مک لئود و «2312» نوشته کیم استنلی رابینسون دیگر فینالیست های این جایزه بودند. 

امسال 82 کتاب از 32 ناشر بریتانیایی برای دریافت جایزه سال 2013 وارد رقابت شده بودند. 

این جایزه که توسط آرتور سی.کلارک، نویسنده برجسته آثار داستانی علمی تخیلی در سال 1987 پایه گذاری شد، پس از درگذشت او همچنان هر سال به کار خود ادامه می دهد. 

سال پیش «وصيت‌نامه جسي لمب» نوشته جين راجرز به عنوان بهترين رمان علمي تخيلي انتخاب شد. 

آرتور سي كلارك كه در سال 1948 با درجه عالی در فیزیک و ریاضیات از دانشکده کینگز دانشگاه لندن فارغ‌التحصیل شد، مشهورترین اثرش به نام «دیده‌بان» را در سال 1964 منتشر كرد. اين اثر در 1968 موضوع اقتباس فيلمي با عنوان «2001: اودیسه فضایی» به کارگردانی استنلی کوبریک ‌قرار گرفت. اين فيلم جايزه اسكار را براي كارگردان و نويسنده از آن خود كرد. او تا زمان درگذشتش به عنوان یکی از بهترین نویسندگان آثار علمی تخیلی شناخته می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها