یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
تجدید چاپ‌های انتشارات ایران در نمایشگاه کتاب تهران

نشر ایران چاپ دوم مجموعه داستان‌ «ما یک نفریم» و «تلخ عین عسل» و مجموعه دو جلدی «شیوه داستان‌نویسی» را روانه کتابفروشی‌ها کرده است. چاپ نخست این کتاب‌ها در سال 1376 منتشر شده بودند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چاپ دوم دو مجموعه داستان‌ «ما یک نفریم» و «تلخ عین عسل» و مجموعه دو جلدی «شیوه داستان‌نویسی» سعید فضائلی از سوی نشر ایران راهی کتابفروشی‌ها شده است.

مجموعه داستان‌های کوتاه آمریکای لاتین با عنوان «ما یک نفریم» با ترجمه اسدالله امرایی به چاپ دوم رسیده است. در این اثر 19 داستان کوتاه از نویسندگانی مانند خورخه لوییس بورخس، فرناندو سیلوا، ماریو بندتی، ماریو وارگاس یوسا و نویسندگانی که کمتر در ایران شناخته شده‌اند، گردآوری شده است. 

گرچه عنوان فرعی این کتاب «داستان‌های کوتاه آمریکای لاتین» نام دارد، اما امرایی در مقدمه آن نوشته: «ادبیات آمریکای لاتین غلط مصطلحی است که جا افتاده است و در واقع چنین چیزی وجود ندارد. ادبیات آرژانتین داریم و ادبیات برزیل و ادبیات شیلی و ادبیات پرو و ادبیات کلمبیا و اروگوئه. هر کدام ادبیات خاص خود را دارند و به شیوه خود رشد کرده‌اند.»

در ابتدای هر داستان نیز توصیف مختصری از زندگی و فعالیت‌های ادبی نویسنده ارایه شده است. چاپ دوم این کتاب با شمارگان دو هزار نسخه، به بهای پنج هزار تومان و در 160 صفحه به چاپ رسیده است.

ترجمه امرایی از یک مجموعه داستان دیگر نیز از سوی این ناشر تجدید چاپ شده است. «تلخ عین عسل» عنوان مجموعه داستان‌های طنزی است که به انتخاب این مترجم و از میان آثار نویسندگان کشورهای مختلف از جمله روسیه، آمریکا، لهستان، مکزیک، برزیل، شیلی، آرژانتین و ترکیه در این مجموعه گردآوری شده است.

«شیوه داستان‌نویسی» اثری دو جلدی به قلم سعید فضائلی است که به طور مجزا به مقوله داستان بلند و داستان کوتاه اختصاص یافته است. 

فضائلی متولد مشهد است و بیش از 10 عنوان کتاب را در حوزه‌های مختلف ترجمه کرده. این کتاب شامل مقاله‌های مختلفی از نویسندگان مختلف است که هدفشان آشنا کردن مخاطب با تکنیک‌ها و شیوه‌های داستان نویسی یا رما‌ن‌نویسی است. «موضوع، طرح، شخصیت، گفت‌وگو، صحنه، زمان، دیدگاه، عنوان و بازنگری» مباحثی هستند که در فصل‌های مختلف کتاب «شیوه‌های داستان‌نویسی؛ داستان بلند» مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

فضائلی در فصل‌های مختلف کتاب «شیوه‌های داستان‌نویسی؛ داستان کوتاه»، به چیستی داستان کوتاه، نویسنده داستان کوتاه، موضوع، واقعیت‌نمایی، طرح، دیدگاه، زمان و پیش‌نویس داستان می‌پردازد.

چاپ دوم هر یک از این کتاب‌‎ها با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای چهار هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها