سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
توجه ویژه به نشر الکترونیک در نمایشگاه کتاب ضرورت دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به ضرورت توجه ویژه به نشر الکترونیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل کاهش هزینه‌های تولید و چاپ و همچنین فراگیری تعداد بیشتری از مخاطبان تاکید کرد.-

سیدمرتضی اسماعیل‌طبا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد:‌ با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید در دنیا، ناگزیر از بهره‌مندی از نشر الکترونیک هستیم.

وی ادامه داد: نشر الکترونیک به دلیل عدم نیاز به توزیع پستی و امکان نشر با شمارگان پایین توجه علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است بنابراین شایسته است دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب تهران نسبت به برپایی نشست‌ها با موضوع آشنایی با نشر الکترونیک و ارایه راهکارهای ورود به نشر الکترونیک اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: کتاب‌سازی از دیگر معضلات حوزه نشر محسوب می‌شود که لازم است مسوولان نمایشگاه کتاب تهران در این باره نیز تمهیداتی را بیندیشند تا شاهد تولید علم و کتاب‌های جدید در جامعه باشیم.

اسماعیل‌طبا بیان کرد: امسال با وجود تحریم‌های اقتصادی شاهد حضور چشمگیر ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب تهران خواهیم بود. این موضوع بیانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جهان است.

این مقام مسوول با بیان این‌که استان قم نیز به دلیل جایگاه مهمی که در نشر کتاب دارد، در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور چشمگیری خواهد داشت، گفت: طلاب و دانشجویان می‌توانند با حضور در این غرفه کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این‌که مصلای امام خمینی(ره) مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست، افزود: لازم است شهر تهران نیز مانند سایر شهرهای دنیا یک مکان دایمی که تمام ویژگی‌ها و استانداردهای لازم را دارد، به نمایشگاه کتاب اختصاص دهد.

اسماعیل‌طبا در ادامه سخنانش گفت: تصمیم داریم در استان قم به دلیل جایگاه والایی که در حوزه کتاب‌های دینی دارد، یک فضای دایمی برای نمایشگاه‌های کتاب این استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برپایی جشنواره خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس گفت: کتاب با وجود ظهور رسانه‌های مختلف، همچنان به عنوان رسانه موثر و ماندگار در جهان مطرح است، بنابراین پژوهشگران می‌توانند با خلق آثار متنوع در حوزه خلیج فارس و ترجمه آن‌ها به زبان‌های زنده دنیا جایگاه تاریخی و جغرافیایی منطقه خلیج فارس را به تصویر بکشند. نمایشگاه کتاب تهران نیز می‌تواند با عرضه و معرفی این کتاب‌ها نقش موثری در اعتلای آگاهی مردم نسبت به منطقه خلیج فارس ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط