شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
نمایشگاه کتاب تهران محل مناسبی برای تبادل افکار است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تنوع و گستردگی آثار عرضه شده چه در بخش داخلی و چه در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، باعث شده تا این نمایشگاه به محل مناسبی برای تبادل افکار تبدیل شود.-

محمدرضا سوقندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نمایشگاه‌های کتاب به‌ویژه نمایشگاه کتاب تهران که به یک رویداد بین‌المللی در کشور تبدیل و نهادینه شده است، هر سال به نوعی چشمان مشتاق و منتظر همه پژوهشگران، دانشجویان، طلاب، استادان و همه افرادی را که دغدغه فرهنگی دارند به خود مشغول کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: در این میان رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما نقش مهمی در تبلیغ و معرفی کتاب و فراهم کردن زمینه‌های توسعه کتابخوانی در میان مردم ایفا می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تهران فرصت مغتنمی برای بازخوانی، بازاندیشی و تجدید دیداری برای اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب است، گفت: افراد با حضور در این نمایشگاه از روند انتشار کتاب در طول یک سال گذشته آگاه می‌شوند. همچنین نمایشگاه کتاب تهران در بهره‌گیری افراد از کتاب و ورود کتاب به سبد خانوار آن‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند که نتیجه آن ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه است.

سوقندی عنوان کرد: بازدید شخصیت‌های مختلف در طول برپایی نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، برپایی مراسم‌های رونمایی از کتاب، برگزاری همایش‌های نقد و بررسی کتاب و در نهایت بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران باعث شده‌اند که این نمایشگاه به یک رویدار بزرگ فرهنگی تبدیل شود و به عمق و گستردگی کتاب در کشور کمک کند.

این مقام مسوول اظهار کرد: ارایه آمار و اطلاعات مربوط به حوزه نشر، بیان مشکلات موجود در این حوزه و ارایه راهکار برای رفع آن‌ها در نمایشگاه کتاب تهران باعث شده است این نمایشگاه آثار فرهنگی زیادی در پی داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه سخنانش گفت: آثار فرهنگی متعدد نمایشگاه کتاب تهران هر ساله موجب می‌شود تا اندیشیدن درباره اختصاص مکان وسیع به این رویداد فرهنگی عظیم و حتی نمایشگاه‌های کتاب دایمی ضروری به نظر برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط