جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

رقابت برای کسب جایزه کتاب آلمان، امسال با حضور 164 رمان برگزار می شود که از این تعداد 18 عنوان در پاییز گذشته و80 عنوان اوایل سال جاری منتشر شده اند و 66 عنوان دیگر در پاییز سال جاری منتشر می شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این 164 عنوان کتاب از 101 انتشاراتی به دبیرخانه این جایزه ارسال شده اند که از این تعداد 71 انتشاراتی آلمانی، 18 انتشاراتی اتریشی و 12 انتشاراتی سوییسی هستند.
 
جایزه کتاب آلمان که بهترین رمان آلمانی زبان سال تعلق می گیرد از سال 2005 از سوی اتحادیه بورس کتابفروشان آلمان اهدا می شود و مورد توجه ترین جایزه ادبی میان مخاطبان است. 

یک هیات داوری هفت نفره که اعضای آن هر سال تغییر می کنند، از جمع این 164 اثر 20 اثر را 14 آگوست (23 مرداد) به عنوان نامزدهای اولیه این جایزه معرفی می کند و 11 سپتامبر (20 شهریور) 6 نامزد نهایی که از میان 20 عنوان اولیه برگزیده شده اند معرفی می شوند. سخنگوی امسال هیات داوران هلموت بوتیگر منتقد ادبی است. 

برنده جایزه کتاب آلمان 7 اکتبر (15 مهر) پیش از آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی و با اهدای مبلغ 25 هزار یورو تجلیل می شود. به هر یک از فینالیست ها نیز مبلغ دو هزار و 500 یورو اهدا خواهد شد.
 
سال گذشته «اورسولا کرشل» موفق شد با رمان «دادگاه بخش» این جایزه را به خود اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها