جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
اسمیت با «مامور 6» به نمایشگاه کتاب می‌آید

«مامور 6»، «کودک 44» و «گزارش محرمانه» عناوین سه‌گانه داستانی تام راب اسمیت هستند که با انتشار سومین کتاب، هر سه اثر این مجموعه، در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود. وقایع این سه کتاب در کشورهای شوروی، آمریکا و افغانستان و در دوره‌های متفاوت زمانی روی می‌دهند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مامور 6» آخرین جلد از سه‌‌گانه‌ تام راب اسمیت، نویسنده انگلیسی است. این سه‌گانه را نادر قبله‌ای به فارسی ترجمه کرده است. 

ترجمه دو جلد نخست این کتاب با عناوین «کودک 44» و «گزارش محرمانه» پیش از این منتشر شده بودند و رمان «مامور 6» نیز در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران همراه دو اثر قبلی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

قبله‌ای، مترجم این سه‌گانه، در توضیح این اثر گفت: حوادث سه کتاب در کشورهای شوروی، آمریکا و افغانستان و در دوره‌های زمانی متفاوت روی می‌دهند و ویژگی متمایز کننده کتاب سوم، کم رنگ شدن جنبه سیاسی داستان و تمرکز بر جرم‌شناسی است. در واقع نویسنده در سراسر داستان سوم می‌کوشد شرایطی را فراهم آورد که شخصیت اصلی داستانش را از اتهاماتی که بر او وارد شده تبرئه کند.

این مترجم اسمیت را درام‌نویسی مطرح دانست و در توضیح ویژگی‌ داستان‌های وی گفت: این نویسنده در رشته درام تحصیل کرده و به خوبی می‌تواند تقابل شخصیت‌ها را نشان دهد و کنش‌های فراوان را در داستان به وجود بیاورد و در نهایت داستانی کاملا تصویری را به مخاطب ارایه دهد.

مخاطب در رمان «كودك 44» با فردی روبه‌رو می‌شوید كه به دنبال پرونده قتل كودكان است و «گزارش محرمانه»، در همان راستا، واكنش‌های همین فرد را در قبال دزدیده شدن دخترخوانده‌اش نشان می‌دهد. نسخه اصلی کتاب «مامور 6» نیز در تابستان سال 2011 منتشر شده و پایان‌دهنده این روایت است.

«مامور 6» با ترجمه نادر قبله‌ای از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسیده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توزیع خواهد شد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 1392 در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها