جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
عرضه «یادداشت‌های علم» و «آن روزگاران تهران» در نمایشگاه کتاب

انتشارات کتابسرا با 22 عنوان کتاب در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد. «یادداشت‌های علم» و «آن روزگاران تهران» از کتاب‌های تاریخی این انتشارات به‌شمار می‌روند.-

مدیر انتشارات کتابسرا به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباه حضور این انتشارات در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتابسرا با 22 عنوان کتاب تلاش می‌کند حضور فعالی در نمایشگاه داشته باشد.

صادق سمیعی افزود: در حوزه تاریخ هشت عنوان کتاب ارایه خواهد شد که از این میان کتاب «یادداشت‌های علم» در 6 جلد و «آن روزگاران تهران» از کتاب‌های پرفروش انتشارات کتابسرا به‌شمار می‌روند.

وی درباره کتاب «یادداشت‌های علم» توضیح داد: این مجموعه‌ 6 جلدی دربردارنده خاطرات روزانه اسدالله علم است كه بنا به وصیتی که به خانواده‌اش کرده بود، این خاطرات 10 سال پس از مرگش به چاپ رسید. این کتاب با ویرایش و افزودن پانویس و توضيح برخی اصطلاحات، واژه‌ها، مکان‌ها و شخصیت‌ها از سوی محمود فاضلی بیرجندی به چاپ رسیده است که در نمایشگاه بیست‌وششم آخرین ویرایش آن ارایه می‌شود.

سمیعی با اشاره به دیگر کتاب پرفروش این انتشارات گفت: «آن روزگاران تهران» که مجموعه آثار سیاه‌قلم خسرو خورشیدی به‌شمار می‌رود نیز کتابی است که امسال به نمایشگاه خواهیم آورد. این کتاب که به تازگی منتشر شده به دلیل نوع متفاوتی که از تهران تصویر کرده با استقبال بسیاری روبه‌رو بوده است.

مدیر انتشارات کتابسرا درباره دیگر کتاب‌های تاریخی این انتشارات بیان کرد: «لهستان و ایران: برگ‌هایی از تاریخ روابط ایرانی‌ها و لهستانی‌ها» کتاب مشترکی از سفارت لهستان و انتشارات کتابسرا به‌شمار می‌رود که درباره نخستین سفر یک لهستانی به نام «صفر مرادوویتز» به ایران در سال 1602 میلادی نوشته شده است.
 
وی افزود: «آمریکای لاتین به‌روایت یک ایرانی» به‌قلم منوچهر استیفا کتاب دیگری از این انتشارات در نمایشگاه کتاب است. همچنین «ایترپرسیکوم (سفر به ایران)» به‌قلم «ژرژ تکتاندرفون دریابل» با ترجمه محمود تفضلی است که گزارش سفارتی «ایشتوان کاکاش زالانکمنی» نماینده امپراتوری آلمان به دربار شاه عباس اول به‌شمار می‌رود.
 
سمیعی ادامه داد: «تاریخ سّری جنایت‌های استالین» نوشته «الکساندر آرلوف» با ترجمه عنایت‌الله رضا و کتاب «افسانه‌های مرزی» درباره مرزهای ایران در دوره قاجار به‌قلم فیروزه کاشانی است که این کتاب‌ها نیز در نمایشگاه ارایه خواهند شد.

مدیر انتشارات کتابسرا اظهار کرد: چاپ دوم «علل سقوط شاه سلطان حسین» نوشته «ژان آنتوان دو سرسو» با ترجمه ولی‌الله شادان که از منابع تحلیلی دوره حکومت شاه سلطان حسین و یورش افغان‌ها به ایران است و براساس یادداشت‌های شاهدی عینی نوشته شده از دیگر کتاب‌های این انتشارات در نمایشگاه بیست‌وششم است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت‌ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها