یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
انتشار کتابی درباره ربات‌ها برای کودکان و نوجوانان

فریبرز بهروزفر، کتاب «ربات‌ها» نوشته «پیدرفین شو» و «آناتوس» را آماده انتشار کرده است. وی گفت که این کتاب مجموعه‌ای علمی درباره ربات‌ها است که برای مخاطب کودکان و نوجوانان نوشته شده است.-

به گزارش خبرگزرای کتاب ایران(ایبنا)، بهروزفر، درباره این کتاب که به زودی از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود، گفت: این کتاب که از زبان سوئدی به فارسی ترجمه شده، مجموعه‌ای است آموزنده و آموزشی و در عین حال سرگرم‌کننده که به ساختمان ربات‌ها از دو وجه ظاهری و کاربردی پرداخته‌ است. 

وی افزود: مولف در این کتاب با زبانی ساده، درباره ربات‌های ساده‌تر با کاربرد اسباب‌بازی و ربات‌های پیچیده‌تر با رویکرد استفاده در کارهای علمی و پژوهشی اشاره دارد. 

بهروزفر در ادامه گفت: دنیای ربات‌ها پر است از جذابیت و هیاهو و این جذابیت برای کودکان و نوجوانان همیشه بیشتر بوده است. اگر خوب نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ربات‌ها هم در کنار ما متولد می‌شوند، زندگی می‌کنند و در بسیاری از امور به کمکمان می آیند. 

این مترجم در ادامه توضیح: این کتاب همچنین به چگونگی کاربرد ربات‌‌ها در کشورهای گوناگون ‌پرداخته و نمایشگاه‌هایی را که در این زمینه برپا شده، تحلیل کرده است.

بهروزفر، متولد 1341 در تهران است. او که بیشتر کارهایش در زمینه پژوهشی و علمی است دارای مقالات بسیاری در همین زمینه است. از کتاب‌های او می‌توان به «رابطه هم‌سازی تراکم و وضعیت تحصیلی کودکان» و «مبانی طراحی فضاهای باز نواحی مسکونی برای کودکان و سالمندان» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط