شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
مجموعه «آرمان‌شهر اسلام از منظر قرآن» رونمایی می‌شود

آیین اختتامیه جشنواره سراسری جلوه‌های قرآنی در آیینه نشریات مکتوب و دیجیتال «آیات» امروز (19 اسفند) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اصلی همایش‌های برج آزادی برگزار می‌شود. وزیر ارشاد در این مراسم از مجموعه پنج جلدی «آرمان‌شهر اسلام از منظر قرآن» رونمایی خواهد کرد.-

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری جلوه‌های قرآنی در آیینه نشریات مکتوب و دیجیتال «آیات» از هجده خبرنگار برتر کشور در عرصه قرآن قدردانی خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: همچنین در این مراسم از پنج رسانه برتر (یک شبکه رادیویی، یک شبکه تلویزیونی، یک سایت خبری و یک خبرگزاری و یک روزنامه) که در عرصه قرآن فعالیت کرده‌اند، تجلیل می‌شود.

دبیر دومین جشنواره سراسری جلوه‌های قرآنی در آیینه نشریات مکتوب و دیجیتال «آیات» افزود: قدردانی از سه کانون تبلیغاتی برتر استان تهران که نقش موثری در تبلیغات محیطی استان تهران در حوزه قرآن و عترت داشتند، از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه جشنواره سراسری جلوه‌های قرآنی در آیینه نشریات مکتوب و دیجیتال «آیات» به شمار می‌آید.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در مراسم مذکور از چهره‌های سال قرآنی کشور با عنوان «قرآن یاوران» نیز تجلیل خواهد شد.

وی رونمایی از مجموعه پنج جلدی «آرمان‌شهر اسلام از منظر قرآن» توسط سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی را از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره «آیات» معرفی کرد و گفت: این اثر علاوه بر مطالعه تطبیقی و بیان تفاوت‌ دیدگاه‌های ادیان مختلف درباره شهر و فرهنگ حاکم بر آن، آرمان‌شهر اسلام را شناسایی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه سخنانش گفت: مجموعه پنج جلدی «آرمان‌شهر اسلام از منظر قرآن» خصوصیات آرمان‌شهر اسلام از منظر قرآن، شاخص‌های شهر اسلام در قرآن و امتیازات آرمان‌شهر اسلامی بر سایر آرمان‌شهرها را بیان می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که در آیین اختتامیه دومین جشنواره «آیات» جلد نخست این مجموعه پنج جلدی به مدیران رسانه ملی، مدیران مسوول خبرگزاری‌ها و مطبوعات حاضر در این مراسم اهدا خواهد شد، افزود: این کتاب با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و به همت دانشکده مطالعات جهاد دانشگاه تهران و دکتر سعیدرضا عاملی، استاد تمام دانشگاه تهران و رییس سابق دانشکده مطالعات جهاد دانشگاه تهران به همراه یک گروه بیست نفره از پژوهشگران تدوین و منتشر شده است.

وی همچنین از افتتاح نمایشگاه رسانه‌های قرآنی آیات در محوطه بیرونی برج آزادی خبر داد و گفت: صبح امروز (19 اسفند) شاهد افتتاح این نمایشگاه بودیم. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه با آخرین دستاورد‌های رسانه‌های مختلف در عرصه قرآن و عترت آشنا شوند.

آیین اختتامیه جشنواره سراسری جلوه‌های قرآنی در آیینه نشریات مکتوب و دیجیتال «آیات» امروز (19 اسفند) از ساعت 18 تا 21 در تالار اصلی همایش‌های برج آزادی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط