سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
افتتاح کتابخانه مرکزی سمنان در سال 92

کتابخانه مرکزی شهرستان سمنان با مساحت شش هزار و 550 متر مربع اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.-

زینب قادری، کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کلنگ احداث کتابخانه مرکزی شهرستان سمنان سال 89 به زمین زده و امسال جزء پروژه‌های مهر ماندگار شناخته شد. 

وی با بیان این‌که تاکنون هفت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این کتابخانه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این کتابخانه بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است ساختمان آن اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی درباره بخش‌های مختلف این کتابخانه گفت: کتابخانه مرکزی سمنان دارای بخش‌های مخزن تخصصی کتاب، دیداری و شنیداری، کودک و نوجوان و همچنین قسمت ویژه محققان و سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 200 نفر است. 

به گفته قادری، زمین این ساختمان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قرار داده شد و کُند شدن زمان ساخت آن به دلیل مساحت وسیع آن بوده است. علاوه بر این، برای مدتی به ساخت کتابخانه اعتباری تزریق نشد و تامین نشدن بودجه موجب کاهش سرعت ساخت آن شد. این کتابخانه دارای هفت هزار متر مربع زیربنا و شش هزار و 550 متر مربع مساحت است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط