یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
استقرار کتابخانه‌های عمومی بجنورد در مکان استیجاری

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد گفت: کتابخانه‌های عمومی بجنورد در ملک‌های استیجاری مستقرند و ما با کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان مواجهیم. در این وضعیت، پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری می‌تواند به توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها کمک کند.-

محسن امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع بررسی وضعیت کتابخانه‌های بجنورد، گزارشی از روند پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری ارایه شد.

وی ادامه داد: شهرداری شهرستان بجنورد از نیمه دوم سال با مشکلات مالی مواجه بوده است و ما از ابتدای سال تاکنون تنها 10 میلیون تومان بابت سهم نیم درصد دریافت کرده‌ایم. قرار بود از مهرماه به بعد، هر ماه 10 میلیون تومان به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز شود که هنوز انجام نشده است.

وی افزود: البته شهرداری بجنورد از سال 90 هم به ما بدهی داشته‌ است. در آخرین مذاکراتی که با شهرداری داشتیم، قرار شد مبلغ 10 میلیون تومان دیگر نیز تا پایان اسفند‌ماه به ما پرداخت شود.

این مقام مسوول با اشاره به این‌که «برای اداره کتابخانه‌ها هیچ بودجه‌ای دیگری نداریم» تاکید کرد:  چشم ما به همین نیم درصد است. متاسفانه کتابخانه‌های عمومی بجنورد در ملک‌های استیجاری مستقرند و ما با کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان مواجهیم. همچنین کتابخانه مرکزی این شهرستان پس از ماه‌ها هنوز ساخته نشده است. 

به گفته امیری، اکنون بجنورد 6 کتابخانه نهادی دارد و قرار است چهار کتابخانه دیگر نیز در آن ساخته شود.

وی یادآور شد: بجنورد یک شهر دانشگاهی است و دانشجویان زیادی به آن رفت و آمد دارند و لازم است تعداد کتاب‌ها و کتابخانه‌های آن بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط