چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
ادامه برنامه‌های هفتمین جشنواره شعر فجر از شنبه در تهران

برنامه‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از شنبه (پنجم اسفند) با برپایی دو نشست شعرخوانی با حضور شاعران ایرانی و خارجی در تهران ادامه می‌یابد. به گفته رضا حمیدی، مهمانان غیر ایرانی این دوره از جشنواره به ایران آمده‌اند و دیگر مهمانان جشنواره نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در تهران حضور خواهند داشت.-

حمیدی، دبیر این دوره از جشنواره شعر فجر درباره این برنامه‌ها به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: تاکنون مهمانان غیر ایرانی این دوره از جشنواره از کشورهای لهستان، رومانی و تاجیکستان به ایران آمده‌اند و دیگر مهمانان جشنواره نیز طی پنجشنبه و جمعه این هفته به ایران می‌آیند.

وی ادامه داد: اغلب این میهمانان در برنامه‌های استانی جشنواره در شیراز حضور دارند. برنامه‌‌های این جشنواره در روز پنجشنبه (سوم اسفند) به بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی شیراز مانند حافظیه، سعدیه و تخت‌ جمشید اختصاص دارد و جمعه (چهارم اسفند) اختتامیه جشنواره استانی شیراز برپا می‌شود.

حمیدی درباره برنامه‌های جشنواره شعر فجر در تهران افزود: نخستین‌ برنامه‌های شعرخوانی تهران، شنبه (پنجم اسفند) در دو بخش برگزار می‌شود. بخش نخست نشست شعرخوانی در دانشگاه الزهرا و از ساعت 10 تا 12 است. بخش دوم شعرخوانی‌ها از ساعت 17 تا 19 در تالار شمس دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (ششم و هفتم اسفند) نیز نشست‌های شعرخوانی در دانشگاه علامه‌طباطبایی و دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزار خواهد شد.

دبیر هفتمین دوره جشنواره شعر فجر گفت: همچنین برای مهمانان غیرایرانی بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی تهران، مانند بازدید از موزه فرش، کاخ نیاوران، موزه آبگینه، کتابخانه ملی و بیت حضرت اما خمینی (ره) در جماران در نظر گر فته شده است.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه نیز هفتم اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود و هفتمین دوره شعر فجر برگزیدگان خود را می‌شناسد. جایزه برگزیدگان این دوره از جشنواره نیز همانند سال گذشته، اما با افزایشی چند درصدی مقرر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط