چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
تقویت فرهنگ کتابخوانی در کهنوج با اتوبوس کتابخانه‌ای

رابط فرهنگی اداره کتابخانه‌های شهرستان کهنوج در استان کرمان از آغاز طرح اتوبوس‌ کتابخانه‌ای در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: کتابخانه‌های سیار باعث جذب مردم روستا به فرهنگ کتابخوانی شده‌اند.-

سمیه بافقی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از ابتدای بهمن به همراه اتوبوس کتابخانه‌ای سیار به روستاهای کهنوج رفتم و با برپایی نمایشگاه کتاب، پخش سرود و ترانه‌های محلی موجی از شادی و سرور را به‌وجود آوردیم.

وی با بیان این‌که روستاها بیش از شهرها نیازمند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌اند، افزود: زندگی یکنواخت در روستاها این فرصت را برای کارناوال اتوبوس کتابخانه‌ای سیار فراهم کرده تا با ارایه برنامه‌های جذاب کتابخانه‌ای، مردم را به مطالعه و کتابخوانی ترغیب کند.

بافقی یزدی گفت: زمانی‌که با اتوبوس کتابخانه‌ای سیار به روستایی وارد می‌شویم بچه‌ها دور ما حلقه می‌زنند و ما با معرفی کتاب‌ و اجرای برنامه زنده، علاوه بر آموزش آن‌ها را به امانت گرفتن کتاب تشویق می‌کنیم.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: پخش موزیک، اهدای کتاب، توزیع بروشورهای کتابخانه‌ای، اجرای مسابقه نقاشی با محوریت کتاب و برگزاری مسابقه عکاسی از  برنامه‌هایی است که در طول اسقرار  این اتوبوس‌ها در روستاها انجام می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط