سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان لغو شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از برگزار نشدن نمایشگاه استانی کتاب در زاهدان خبر داد.-

حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: قرار بود پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان از 27 بهمن تا سوم اسفند در زاهدان برگزار شود که به علت محدویت بودجه لغو شد.

دانشی درباره دلیل برگزار نشدن این نمایشگاه کتاب توضیح داد: محدودیت مالی، اصلی‌ترین دلیل لغو این نمایشگاه است. البته مشکلی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور در این باره وجود ندارد و این دو نهاد شرایط را برای برگزاری نمایشگاه فراهم کرده بودند اما منابع مالی استان برای برگزاری این نمایشگاه کافی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به این‌که این نمایشگاه در بهار سال 1392 برگزار خواهد شد، گفت: یازدهمین نمایشگاه «قرآن و عترت» از امروز (24 بهمن) در زاهدان آغاز شده و تمرکز ما بر  این نمایشگاه است. نمایشگاه استانی کتاب در زاهدان  به مدت یک هفته برپا خواهد بود.

دانشی اضافه کرد: 41 ناشر کشوری و 10 ناشر استانی، آثار قرآنی و دینی خود را در قالب 120 غرفه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته‌اند.

وی افزود: 30 غرفه از این تعداد غرفه نیز در اختیار موسسات قرآنی استان سیستان و بلوچستان قرار داده شده‌اند و به نمایش آثار جدید خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به موضوعات جنبی نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: غرفه‌هایی نیز با موضوعات «حجاب و عفاف»، «بیداری اسلامی»، «انقلاب اسلامی» و «کتابخانه‌ها و اسناد ملی» در نظر گرفته شده‌اند که علاقه‌مندان می‌توانند از این غرفه‌های تخصصی نیز دیدن کنند.

وی در پایان با بیان این‌که ناشران موظف‌اند دست‌کم 20 درصد تخفیف را به بازدیدکنندگان ارایه کنند، گفت: نمایشگاه «قرآن و عترت» سیستان و بلوچستان 24 تا 30 بهمن از ساعت 9 تا 12 و  ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط