شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
عرضه 70 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه استانی قم

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم از حضور 200 ناشر از سراسر ایران و ارایه بیش از 70 هزار عنوان کتاب در هستمین دوره نمایشگاه استانی کتاب قم خبر داد.-

سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: حدود 60 درصد ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه بومی‌اند و سایر ناشران از سراسر کشور در این مکان آمده‌اند.

وی درباره آثار عرضه شده در هشتمین دوره نمایشگاه استانی کتاب قم اظهار کرد: اغلب منابع مکتوب این نمایشگاه شامل موضوعات دینی، دانشگاهی، کمک آموزشی، کودک و نوجوان، ‌زبان و زبان‌شناسی می‌شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم در پاسخ به این سوال که «مخاطبان کتاب در هشتمین دوره نمایشگاه استانی کتاب قم از چند درصد تخفیف خرید کتاب برخوردار می‌شوند؟» گفت:‌ در این نمایشگاه منابع مکتوب با 40 درصد تخفیف به علاقه‌مندان ارایه می‌شود. البته 20 درصد تخفیف فروش کتاب را ناشران و 20 درصد دیگر را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که چهار میلیارد و 500 میلیون ريال بن خرید کتاب در قالب کارت اعتباری به مخاطبان ارایه می‌شود، عنوان کرد: در استان قم حدود یک هزار 200 ناشر فعالیت می‌کنند اما محدودیت فضای فیزیکی نمایشگاه استانی کتاب قم موجب شد تا میزبان 200 ناشر باشیم. امیدواریم مسوولان برای برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب قم چاره‌اندیشی کنند و برای برگزاری ونمایشگاه‌های استانی کتاب در قم فضای مناسبی را در اختیار این اداره و ناشران قرار دهند.

هشتمین دوره نمایشگاه استانی کتاب قم از پنجشنبه(پنجم بهمن‌ماه) تا چهارشنبه (11 بهمن) در مجتمع امام خمینی(ره) قم در نزدیکی گلزار علی‌بن جعفر(ع) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط