دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
«به رنگ آبی‌آسمان» احمدرضا احمدی منتشر شد

پنجمین دفتر از مجموعه هفت جلدی «دفترهای واپسین» احمدرضا احمدی با عنوان «به رنگ آبی آسمان» منتشر شد. درون‌مایه سفر و رفتن، در بیشتر شعرهای این دفتر دیده می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جدیدترین سروده‌های احمدرضا احمدی در مجموعه‌ای هفت جلدی با عنوان «دفترهای واپسین» به تازگی از سوی موسسه کتاب نشر نیکا منتشر و راهی بازار نشر شده است. هر یک از دفترهای این مجموعه به نام یک رنگ نامگذاری شده‌اند.

در دفتر «به رنگ آبی آسمان» 50 قطعه شعر نسبتا بلند از سروده‌های احمدی آمده است و در بیشتر آن تم سفر یا رفتن دیده می‌شود؛ به عبارت دیگر در اغلب این شعرها مضمون یا واژه، سفر، مسافر، رفتن یا آمدن یا دیگر المان‌های مرتبط به این مضامین مانند جاده، قطار یا مسافرخانه به‌کار گرفته شده است. گاهی شاعر این پرسش را مطرح می‌کند که «من مسافر کدام قاره بودم» و گاهی دیگر تاکید می‌کند که «بارها می‌خواستم از این سفر حرف بزنم». 

«ساکن پاریس»، «شب طویل خاکستری»، «جهانی ساده»، «گل‌های اطلسی»، «آوازی قدیمی»، «تعارف کردیم»، «وهم و مه»، «گاهی قافیه‌ها در شب،» «در حافظه خسته ما»، «تنها برود»، «درک زمان»، «تعطیل است» و «لیوان‌های شکسته» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه‌اند.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «درک زمان»:
«درک زمان
در زبان‌های
گوناگون
دشوار بود
آن‌چه آسان بود
گل‌های لادن را
در ابتدای تیرماه
از گلدان‌ها
رها کنیم
تو نیستی
اگر بودی
دستم را می‌گرفتی
به پایان جهان
می‌بردی.» 

احمدرضا احمدی متولد 30 اردیبهشت 1319 در کرمان است. وی در سال 1343 به همراه نادر ابراهیمی، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و جمعی دیگر از نویسندگان و شاعران، گروه ادبی «طرفه» را با هدف دفاع از هنر موج نو تاسیس کرد. انتشار دو شماره مجله طرفه و تعدادی کتاب در زمینه شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است.

احمدی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» سال ۱۳۴۰ منتشر کرد و علاوه بر این آثاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد.

سومین دفتر از مجموعه «دفترهای واپسین» با عنوان «به رنگ زرد» در 152 صفحه، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 6 هزار و 800 تومان از سوی کتاب نشر نیکا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط