سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
برپايي نشست «مولانا در گذر زمان» با حضور توفیق سبحانی

نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه هفته آینده به بررسی موضوع «مولانا در گذر زمان» اختصاص دارد. این برنامه با حضور مولوی‌شناسان ایران و ترکیه برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست «مولانا در گذر زمان» با همکاری مرکز فرهنگی یونس امره در تهران و با حضور عدنان کارا اسماعیل اوغلو، استاد زبان و ادبیات فارسی و مولوی‌شناس کشور ترکیه و توفیق سبحانی، استاد زبان و ادبیات فارسی و مولوی‌شناس ایرانی برگزار می‌شود.

در توضیح این نشست آمده است: «زمانی‌که مولانا با سرودن ابیات آغازین «مثنوی معنوی» حکایت و شکایت روح سالک عارف را در غربتکده‌ دنیا از زبان نی نقل می‌کرد، می‌دانست که با اشعارش آتش بر جان تمامی سوختگان عالم می‌زند و «دیوان شمس» آن شوریدگی‌ها، مستی‌ها، جنون‌ها و شورها را که در باطن مولانا بود، بیان کرد. سده‌هاست که شعر او در میان مردمان سرزمین‌های مختلف نفوذ و انسی ناگسستنی را پدیدار کرده است.»

نشست بررسی موضوع «مولانا در گذر زمان» سه‌شنبه (۱۲ دی) از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهرکتاب، واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. شرکت در این جلسه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط