جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کتابخانه «علامه رفیعی» قزوین در انتظار دریافت تجهیزات است

مسوول کتابخانه «علامه رفیعی» قزوین گفت: برای ایجاد بخش مستقل و ویژه نسخ خطی و چاپ سنگی این کتابخانه منتظر ارایه تجهیزات از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هستیم.

فریبا حاجی‌فتحعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه «علامه رفیعی» قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی شهرستان قزوین به شمار می‌آید. این کتابخانه از داشتن کتاب‌های نسخ خطی و چاپ سنگی بسیار قدیمی بهره می‌برد.

وی ادامه داد: برای حفظ این آثار تاریخی در کتابخانه علامه رفیعی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین درخواست عرضه تجهیزاتی مانند دوربین عکاسی، اسکنر مخصوص، چاپگر، پرینتر، کمدهای مجهز به امکانات تهویه و میز و صندلی جداگانه ویژه بخش نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه را ارایه کرده‌ایم.

مسوول کتابخانه «علامه رفیعی» قزوین گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین قول داده است تا پایان امسال تجهیزات مورد نیاز این بخش را در اختیار کتابخانه علامه رفیعی قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: با ایجاد بخش مستقل نسخ خطی و چاپ سنگی در نظر داریم از این آثار قدیمی کتاب‌های الکترونیک (e-book) تهیه کنیم تا فرصت استفاده آسان محققان و علاقه‌مندان به آثار قدیمی فراهم شود.

حاجی‌فتحعلی بیان کرد: اکنون حدود 570 نسخه از نسخ خطی و چاپ سنگی در این مرکز فرهنگی نگهداری می‌شوند، در حالی که تعدادی از نسخ خطی و قدیمی اهدایی به این کتابخانه را هنوز در سامانه پیام شرق ثبت نکرده‌ایم. این آثار را مساجد به کتابخانه علامه امینی اهدا کرده‌اند که شامل جزءهایی قرآن کریم می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط