سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴
ساختمان کتابخانه مرکزی سمنان افتتاح می‌شود

کارشناس عمران اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان از افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی سمنان از مجموعه پروژه‌های مهر ماندگار در 22 بهمن ماه امسال خبر داد.-

مهدی ضمیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کلنگ احداث کتابخانه مرکزی شهرستان سمنان سال 89 به زمین زده و امسال جزء پروژه‌های مهر ماندگار شناخته شد. سپس مبلغ سه میلیارد تومان بعد از قرار گرفتن این پروژه در فهرست پروژه‌های مهر ماندگار برای ساخت این کتابخانه اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با بیان این‌که هفت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این کتابخانه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تاکنون سه میلیارد و 800 هزار تومان اعتبار برای ساخت این کتابخانه تخصیص داده شده و بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تجهیز آن نیز تا پایان خرداد ماه 1392 به پایان می‌رسد.

کارشناس عمران اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان درباره بخش‌های مختلف این کتابخانه گفت: کتابخانه مرکزی سمنان دارای بخش های مخزن تخصصی کتاب، دیداری و شنیداری، کودک ونوجوان و همچنین قسمت ویژه محققان و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 200 نفر است.

ضمیری اظهار کرد: زمین این ساختمان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قرار داده شد و کند شدن زمان ساخت آن به دلیل متراژ وسیع آن بود، زیرا این کتابخانه دارای هفت هزار متر مربع زیربنا و شش هزار و 550 متر مربع مساحت است.

وی همچنین از راه‌‌اندازی رسمی کتابخانه درجزین شهرستان مهدی‌شهر تا یک ماه دیگر خبر داد و عنوان کرد: این کتابخانه به طور نمادین در هفته کتاب افتتاح شد و با پایان یافتن نصب انشعاب‌های ساختمان، این کتابخانه تا یک ماه دیگر تجهیز و راه‌اندازی رسمی می‌شود. 

کارشناس عمران اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان افزود: اعتبار این کتابخانه به مبلغ 200 میلیون تومان از محل دو درصد درآمد وزارت نفت تامین و زمین آن از سوی مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط