شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
شعرخوانی و مشاعره ویژه شب یلدا در کتابخانه مرکزی اردبیل

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل از شاهنامه‌خوانی و خواندن دیوان حافظ‌ در کتابخانه مرکزی این شهرستان به مناسبت شب یلدا خبر داد.-

شهریار منیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: درصددیم در طولانی‌ترین شب سال، سنت‌های قدیمی و اصیل ایرانی را میان اعضای کتابخانه مرکزی اردبیل زنده نگه‌داریم.

وی با بیان این‌که «پیش‌بینی می‌شود در شب یلدا از بیش از بر یکصد مهمان پذیرایی کنیم.» ادامه داد: در این شب ویژه‌برنامه‌هایی مانند مشاعره، شاهنامه‌خوانی و خوانش دیوان حافظ را اجرا خواهیم کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل گفت: این اداره می‌کوشد برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر شب یلدا در کتابخانه مرکزی اردبیل، در سطح شهر اطلاع‌رسانی کند تا اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان در این مکان فرهنگی حاضر شوند.

وی افزود: مکاتباتی را با سازمان صدا و سیمای استان اردبیل مبنی بر شرکت در این محفل فرهنگی ـ سنتی انجام داده‌ایم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. اگر این سازمان موافقت خود را اعلام کند، از افراد سرشناس استان برای حضور در این مراسم دعوت خواهیم کرد.

منیر همچنین از افزایش پنج هزار نفری اعضای کتابخانه‌های اردبیل خبر داد و عنوان کرد: در هفته کتاب امسال پنج هزار نفر به طور رایگان به اعضای فعال کتابخانه‌های اردبیل پیوستند. 

شب یلدا(30 آذرماه) طولانی‌تر شب سال در تقویم هجری شمسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط