شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
رونمایی از «سفر شهادت» در موسسه فرهنگی امام موسی صدر

نشست رونمایی از کتاب «سفر شهادت» نوزدهم آذر ماه با حضور حجت‌الاسلام احمد عابدی در موسسه فرهنگی تحقیاتی امام موسی صدر برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی تحقیاتی امام موسی صدر، نشست رونمایی از کتاب «سفر شهادت» دربرگیرنده مجموعه آثار امام موسی صدر درباره واقعه عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد عابدی از استادان درس خارج حوزه برگزار می‌شود. مهدی فرخیان و احمد ناظم از مترجمان این کتاب‌ به همراه خانواده امام موسی صدر از دیگر حاضران این مراسم خو‌اهند بود.

امام موسی صدر در این گفتارها به تبیین هدف امام حسین(ع) از این حرکت و نیز آسیب‌شناسی سوگواری و هدف از سوگواری‌ها پرداخته و از درس‌های این واقعه برای ارایه راه‌حل مشکلات، انسان‌سازی و تربیت انسان بهره‌ها برده است.

همچنین او به نقش زنان و به‌ویژه حضرت زینب(س) در این واقعه پرداخته است. امام موسی صدر بارها به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید اشاره کرده، به همین سبب متن عربی و ترجمه این خطبه به کتاب افزوده شده است. 

«سفر شهادت»، «حسین(ع) وارث انبیا»، «پرتوهایی از انقلاب کربلا»، «به سوی خط حسینی»، «امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی»، «مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین(ع)»، «امام حسین(ع)، پیشوای اصلاحگری» و «عطای حسینی در واقعه کربلا» از  عناوین  کتابند. 

همچنین «از دریچه عاشورا»، «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات»، «صلح، پیوند پاینده اسلام و مسیحیت»، «نامه‌ای به مردم لبنان»، «شهادت، چشمه جوشان تحول»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(1)»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(2)» و «رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا» از دیگر مباحث این کتابند.

کتاب «سفر شهادت» ـ هفتمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» ـ در آستانه ماه محرم و ایام عاشورای حسینی منتشر شده و ششمین جلد که درباره امام علی(ع) است نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

نشست رونمایی از کتاب «سفر شهادت» (مجموعه گفتارهای امام موسی صدر درباره امام حسین و واقعه عاشورا) یکشنبه، 19 آذر ساعت 16 در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نشانی تهران، میدان هفتم تیر، بالاتر از مسجد الجواد(ع)، کوچه شریعتی، شماره 10، واحد 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها