سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
انتشار جدیدترین شماره ماهنامه «صنعت چاپ»

جدیدترین شماره ماهنامه فنی و مهندسی «صنعت چاپ» (شماره 370) منتشر شد. مخاطبان در این شماره از ماهنامه با رقابت میان کتاب‌های چاپی و الکترونیکی در بازار نشر و قیمت کاغذ آشنا می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یادداشت، گزارش، مقالات، اطلاع‌رسانی، تاریخ چاپ، گزارش خبری، یادبود، قیمت‌ها و اخبار عناوین بخش‌های مختلف ماهنامه فنی و مهندسی «صنعت چاپ» را تشکیل می‌دهند.

«کتاب کاغذی و الکترونیک؛ همزیستی یا جایگزینی؟» عنوان موضوعی است که در بخش مقالات این ماهنامه ارایه شده است. نگرانی‌های زیست‌محیطی، راندمان کتابخوانی، رقابت میان کتاب‌های چاپ و الکترونیک و همچنین سرانجام این نبرد به کجا می‌انجامد، محتوای این موضوع را تشکیل می‌دهند.

«تخریب محیط زیست با چاپ و کاغذ؛ شایعه یا حقیقت»، «مرکز ثقل صنعت کاغذ از غرب به شرق متمایل می‌شود»، «انتخابات هیات مدیره انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ» و «انجمن چاپ دیجیتال در کشاکش دو اتحادیه قدیمی» از دیگر موضوع‌هایی‌اند که در این شماره از ماهنامه ارایه شده‌اند.

«لزوم راه‌اندازی نهضت ترجمه برای تالیفات صنعت چاپ» عنوان نشستی محسوب می‌شود که محمدحسن فکری، مدرس دانشگاه و رییس مرکز علمی ـ کاربردی شماره پنج در ماهنامه فنی و مهندسی «صنعت چاپ» به تشریح آن پرداخته است. 

مخاطبان در بخش گزارش ماهنامه فنی و مهندسی «صنعت چاپ» با «گام‌های دولت به دنبال خیزهای قیمت کاغذ» آشنا می‌شوند. منصور حاجی‌آخوندیان، رییس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران و رضا رضایی، رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و عضو فعلی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در این بخش مطالبی را ارایه کرده‌اند.

حاجی‌آخوندیان در این بخش بیان کرده است: «مساله این است که گشایش اعتباری صورت نگرفته است. بنابراین، تاثیری در قیمت کاغذ و در واقع کاهش آن مشاهده نمی‌شود.» رضا رضایی نیز معتقد است که «حذف تعرفه گمرکی کاغذ در شرایط کنونی به تنهایی نمی‌تواند نقش چندانی در کاهش بهای کاغذ داشته باشد.»

سیصدو‌هفتادمین شماره از ماهنامه فنی و مهندسی «صنعت چاپ» با مدیرمسوولی مرتضی کریمیان در 180 صفحه و بهای دو هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط