چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
برگزیدگان نهمین دوره کتاب سال خراسان رضوی معرفی شدند

پدیدآورندگان آثار برگزیده و شایسته تقدیر نهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی در هشت موضوع، شب گذشته (سه‌شنبه، 16 آبان) با حضور مسوولان استانی تجلیل شدند.-

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در حوزه دین‌پژوهی کتاب «زکات باطنی» شامل پژوهشی فقهی درباره گستره زکات از نگاه قرآن اثری از جواد ایروانی و کتاب «تدبری در سیره تاریخ اهل بیت (ع)» نوشته محمدحسین الهی‌زاده به دلیل رویکرد پژوهشی و فقهه‌ای و بهره‌مندی از منابع اصیل دینی برگزیده شناخته شدند.

نجمه منوچهری افزود: کتاب «مصلای نور، نقد تطبیقی مخزن الاسرار و مطلع انوار» نیز در حوزه ادبیات و هنر نوشته دکتر حسینعلی یوسفی به دلیل رویکرد پژوهشی و تحلیل علمی ادبی و نگرش تحقیقی در بازخوانی ادبیات کهن کتاب برگزیده معرفی شد.

وی با اشاره به کتاب‌های برگزیده در حوزه علوم اجتماعی، گفت: کتاب‌های «نظریه‌ها و فرآیندهای ارتباطات سازمانی» و «فرهنگ توصیفی مدیریت منابع انسانی» نوشته دکتر حبیب‌الله دعایی به دلیل برخورداری از روش نظامند پژوهشی و نوآوری در ارایه موضوعات و استفاده از منابع معتبر، به صورت مشترک برگزیده شدند.

منوچهری همچنین درباره کتاب برگزیده حوزه فنی و مهندسی توضیح داد: کتاب «نگرش نوین بر جنبه‌های بوم‌شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعی» نوشته دکتر علیرضا کوچکی،‌ مهدی نصری محلاتی، سرور خرم‌دل و فرزاد مندنی به دلیل تدوین علمی مطالب و ارایه اثری پژوهش‌محور در این حوزه از سوی هیات داوران انتخاب شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به کتاب‌های برگزیده در حوزه علوم پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: کتاب «شیمی‌درمانی» نوشته دکتر یحیی کاظمی و زهرا نیک‌منش به دلیل برخورداری از موضوع و محتوای مناسب و ارزشمند علمی و تدوین منظم و منطقی اثر برگزیده این بخش نام گرفت.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: کتاب «تفکر زبان» نوشته دکتر یحیی کاظمی و دکتر زهرا نیک‌منش به دلیل برخورداری از موضوع و محتوای مناسب و ارزشمند علمی و تدوین منظم و منطقی اثر برگزیده حوزه علوم تربیتی و روانشناسی شد.

وی همچنین از کتاب «مرغابی‌های مهمان» به عنوان اثر برگزیده در حوزه کودک و نوجوان نام برد و افزود: این کتاب نوشته مجید ملامحمدی به دلیل انتخاب موضوع و تلاش در انتقال مفاهیم مذهبی در زندگی حضرت امام رضا (ع) قابل تجلیل شناخته شد.

به گفته منوچهری، کتاب «فیزیولوژی مولکولی تحمل تنش در گیاهان» اثری از دکتر رضا فتوحی قزوینی، مختار حیدری و ابوذر هاشم‌پور به دلیل رعایت معیارهای ترجمه و روان‌بودن ساختار زبانی نیز در حوزه ترجمه اثر برگزیده معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط