یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
تاثیر مشکل مالی شهرداری بر درآمد کتابخانه‌های پارس‌آباد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد استان اردبیل گفت: روند پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها خوب است و نیازی به مراجعه به شهرداری نیست اما مشکلات مالی شهرداری باعث شده تا سهم نیم درصد کتابخانه‌های این شهرستان پایین باشد._

حجت‌الاسلام امین پورمحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: شهرداری شهرستان پارس‌آباد با اداره کتابخانه‌های این شهرستان در زمینه‌های فرهنگی همکاری‌های خوبی دارد اما درآمد کم شهرداری سبب شده تا حمایت مالی شهرداری از کتابخانه‌ها محدود شود.

وی ادامه داد: شهرستان پارس‌آباد افزون بر یکصد هزار نفر جعیت دارد و منطقه‌ای نسبتا وسیع است. بنابراین، هزینه‌های عمرانی و استفاده از نیروهای انسانی در این منطقه زیاد است و این موضوع، مسوولان شهرداری را با کاهش و رکود درآمد مواجه کرده‌ است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد گفت: البته اداره شهرداری این شهر زمین کتابخانه‌های «مرکزی»، «شهید رجایی» و «کتابخانه شماره 3» را به این اداره اهدا کرده است. اکنون نیز کتابخانه «شهید رجایی» به ارایه خدمات کتابخانه‌ای مشغول است و کتابخانه «مرکزی» در مرحله احداث قرار دارد.

وی افزود: تاکنون مراحل ساخت کتابخانه «مرکزی» پارس‌آباد 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به دلیل کمبود اعتبارات، دو سال است که روند ساخت آن راکد مانده است. پیش‌بینی می‌شود پایان این پروژه به اعتباری حدود 10 میلیارد ريال نیاز داشته باشد.

پورمحمد در پایان عنوان کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز پارس‌آباد تا پایان سال 1391 تشکیل و فعال می‌شود. امیدواریم این انجمن بخشی از هزینه‌های ساخت کتابخانه «مرکزی» پارس‌آباد را تقبل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط