مدير انتشارات خرسندي درباره سومين نمايشگاه ملي کتاب دفاعمقدس گفت: بيشتر بازديدكنندگان این نمایشگاه دانشآموزانند. بهتر بود كه مسوولان مدارس از اوليای دانش آموزان هم ميخواستند كه در كنار فرزندان خود به نمايشگاه بيايند._
وي ادامه داد: برگزاري اين نوع نمايشگاه ها بهتر از نبودن آن است،زيرا اين اتفاق باعث شده تا متوليان امور فرهنگي در حوزه دفاعمقدس به تكاپو بيفتند و هر سال با آزمون و خطاهايی كه در برگزاري نمايشگاه صورت ميگيرد به چگونگي برگزاري بهتر نمايشگاه بينديشند.
خرسند، میزان استقبال مردم شيراز از نمايشگاه ملي کتاب دفاعمقدس را به میزان سرانه مطالعه در كشور وابسته دانست و گفت: باید ضرورت مطالعه جزو دغدغههاي مردم محسوب شود تا آگاهي خود را نسبت به مسايل مختلف افزايش دهند و در برخورد با بسياري از مسايل اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي با استناد صحبت كنند.
وي در پايان گفت: بيشتر بازديدكنندگان سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را دانشآموزان تشكيل ميدهند. بهتر بود كه مسوولان مدارس از اوليای دانش آموزان هم ميخواستند كه در كنار فرزندان خود به نمايشگاه بيايند و با همفكري و قدرت تشخيص كتابها را انتخاب کنند.
وحيد جلايي، غرفهدار انتشارات خرسندي هم درباره میزان فروش كتابهاي اين انتشارات در سومين نمايشگاه ملي دفاعمقدس اظهار كرد: مخاطبان كتابهاي نشر خرسندي بيشتر دانشجويان و افراد بزرگسالند. در روزهای گذشته از برگزاري نمايشگاه بيشتر مخاطبان را دانشآموزان مقاطع تحصیلی راهنمايي و دبيرستان تشكيل دادهاند و به نسبت گروه مخاطبي كه از نمايشگاه بازديد ميكنند فروش كتابهاي ما ضعيف بوده است.
وي ادامه داد: اگر در سطح شهر شيراز تبليغات خوبي انجام ميشد بر تعداد مخاطبان اثر گذار بود. مسوولان برگزاري نمايشگاه به ويژه مسوولان استاني باید برنامه بهتري براي تبليغات نمايشگاه در نظر ميگرفتند.
سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاعمقدس تا 29 مهر 91 در محل دایمي نمايشگاههاي شهر شيراز برپاست.
نظر شما