سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
صفحه امروز؛ 16 اکتبر

گونتر گراس، اسکار وایلد، جورج تورنر و کاتلین وینسور از نویسندگانی هستند که سال‌ها پیش در چنین روزی به دنیا آمده یا از دنیا رفته‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هر یک از این نویسندگان با خلق آثار ماندگار در ژانرهای مختلف ادبی، جایگاه ویژه ای در جهان ادبیات کسب کرده‌اند. 

گونتر گراس
گونترگراس، شاعر و رمان نویس آلمانی چنین روزی در سال 1927 در گدانسک لهستان به دنیا آمد. او سال 1999 جایزه نوبل را از آن خود کرد و جوایز مهم دیگری نیز در کارنامه دارد که جایزه گئورگ بوشنر سال 1965، جایزه توماس مان سال 1996 و جایزه پرنس آستوریاس سال 1999 از جمله آن هاست. وی همچنین مانند هاینریش بل از قبول نشان صلیب خدمت از دست رییس جمهور آلمان سرباز زده است. مشهورترین رمان او «طبل حلبی» سال ۱۹۵۹ چاپ شد و او را به عنوان نویسنده‌ای متفاوت معرفی کرد. رمان مشهور دیگر او «سال‌های سگی» نام دارد که سال ۱۹۶۳ منتشر و با اقبال زیادی روبه رو شد. او سال ۱۹۸۶ پس از سال‌ها سکوت، رمان «ماده موش» را منتشر کرد. «پوست کندن پیاز» و «قرن من» از دیگر آثار اوست. وی این اواخر کتاب شعر جدیدی با نام «آین تاگزفلیگن» (حشره‌ای یک روزه) را منتشر کرد و در این کتاب به مساله مناقشات سیاسی با اسراییل پرداخت.
 
اسکار وایلد
اسکار فینگل وایلد ، نویسنده و شاعر ایرلندی چنین روزی در سال 1854 در شهر دوبلین در خانواده ای فرهنگی و تحصیل کرده به دنیا آمد. مادر وی شاعری سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و لامارتین بود. وی که به عنوان یکی از مشهورترین نمایشنامه نویسان دهه 1890 شناخته می شود، مجموعه ارزشمند «شاهزاده خوشبخت» را سال 1888 میلادی منتشر کرد. «تصویر دوریان گری»، «چکامه زندان ردینگ»، «راونا» و «خانه انار» از دیگر آثار اوست. وایلد نوامبر 1900 درگذشت. 

جورج تورنر
جورج تورنر، نویسنده استرالیایی چنین روزی در سال 1916 در ملبورن به دنیا آمد. او برای داستان های علمی – تخیلی اش بسیار شهرت دارد. اوج شکوفایی ادبی او بین سال های 1959 تا 1967 بود که او در آن زمان پنج رمان منتشر کرد که دو عنوان از آن ها برنده جایزه شد. وی «قفسه ای زیر پله ها» را سال 1962 به چاپ رساند که برنده جایزه مهم میلز فرانکین استرالیا شد. «سگ شل»، «مردهای دیروز» و «برج های نقاشی» از دیگر آثار او هستند. وی ژوئن 1997 دیده از جهان فروبست. 

کاتلین وینسور
کاتلین وینسور، نویسنده آمریکایی چنین روزی در سال 2003 در نیویورک دیده از جهان فروبست. وی اکتبر 1919 در حومه کالیفرنیا به دنیا آمد. او از 18 سالگی شروع به نوشتن کرد و برای رمانش با عنوان «عنبر» به شهرت رسید. «عاشقان» و «دیه ستاره» از دیگر آثار وی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها