پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
سوسن طاقدیس «مرده‌ی کوه قاف» را می‌نویسد

«مرده‌ی کوه قاف» عنوان داستانی است که سوسن طاقدیس هم اکنون در حال نگارش آن است. طاقدیس این رمان را با الهام از یک افسانه‌ی قدیمی می‌نویسد./

ایبنا نوجوان: رمان «مرده‌ی کوه قاف»، رمانی است که در راستای طرح 100 کتاب برای کودکان کانون پرورش فکری کودکان نوشته می‌شود.

سوسن طاقدیس نویسنده این اثر و مسوول طرح 100 رمان برای کودکان و نوجوانان، درباره‌ی «مرده‌ی کوه قاف» گفت: این کتاب الهامی است از یک افسانه‌ی قدیمی که من این داستان را به نوعی به روز کرده‌ام و آن را به شیطان و حیله‌های او ربط دادم. مرحله‌ی نگارش این اثر به پایان رسیده اما نیاز به بازنگری و بازنویسی دارد و به احتمال زیاد تا پایان امسال یا در نیمه‌ی نخست سال آینده به چاپ می‌‌رسد. مخاطب این کتاب نوجوانانند.

نویسنده‌ی کتاب «جوراب سوراخ» افزود: این افسانه داستان شاهزاده‌ای است که توسط جادوگری افسون می‌شود و جادوگر 40 سوزن در بدن او فرو می‌کند. سال‌ها می‌گذرد ودختر حاکم خوابی می‌بیند که در بازار کسی به او می‌گوید: تو نصیب مرده‌ی کوه قاف می‌شوی و با او ازدواج می‌کنی. دختر فردای آن روز به بازار می‌رود و همین اتفاق برای او می‌‌افتد. حاکم و همسرش برای این که دختر را از این افکار رهایی دهند، او را به سفر می‌برند. بی‌توجه به این که این سفر، دختر را به سمت سرنوشت می‌برد و او را به دروازه‌ی کوه قاف نزدیک می‌کند. در این سفر، در حالی که خانواده‌ی حاکم از بیابانی عبور می‌کردند به دری می‌رسند که به هیچ نقطه‌ای وصل نیست. دختر حاکم از این در عبور می‌کند اما نمی‌داند که این دروازه‌ی کوه قاف است. دختر می‌رود و به قصری می‌رسد که شاهزاده در آن افسون شده. او وارد قصر می‌شود و طی ماجراهایی که اتفاق می‌افتد، شاهزاده را می‌بیند و هر شب یک سوزن از بدن او خارج می‌کند.

 طاقدیس درباره‌ی آثار دیگری که هم اکنون در حال نگارش آن‌هاست، اظهار کرد: در طرحی برای حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مشغول نگارش 14 کتاب هستم. این کتاب‌ها در مورد 14 معصوم هستند و قرار است زندگی هر يك از این بزرگواران در قالب یک کتاب و در 10 داستان و روایت آورده شود. این کتاب‌ها چون کتاب‌ «مرده‌ی کوه قاف» تا پایان سال جاری یا در نیمه‌ی نخست سال آینده به چاپ می‌رسد.

 نویسنده‌ی کتاب «هزار سال نگاه» گفت: کتاب دیگری دارم به نام «یه دختر دارم شاه نداره» که در دست انتشارات کانون پرورش فکری است و قرار است به زودی به چاپ رسد. کتاب دیگری که مراحل آماده‌سازی برای چاپ را طی می‌کند و آن هم قرار است به دست کانون به چاپ برسد، «بوسه‌ی اهریمن» نام دارد. این داستان در مورد ضحاک ماردوش است. «سایه‌ای که سر نداشت و تن نداشت»، کتابی است که در همکاری با نشر بهنشر آن را نوشته‌ام و این کتاب هم، مراحل آماده‌سازی را طی می‌‌کند.

طاقدیس افزود: در آخرین شماره‌ی مجله‌ی سروش داستانی برای کودکان نوشته‌ام به نام «چوپان دروغ‌نگو» که این مجله هم به زودی زیر چاپ می‌رود.

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در كیهان بچه‌ها آغاز كرد. او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارایه داده است که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی» ، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یكی بود» و «جوراب سوراخ» تعدادی از این آثارند.

در کنار کار داستانی برای کودک، شعر نیز از دیگر زمینه‌های علاقه و فعالیت طاقدیس است. اشعار وی برای کودکانند به طور پراکنده در مجلات مختلف به چاپ رسیده اند. این نویسنده در سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب «قدم یازدهم» جایزه كتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا (س) برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب «شما یک دماغ زرد ندیدید؟» در سال ۱۳۸۴ تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط