دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
گلایه سوسن طاقدیس از برخی ناشران

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب کودک و نوجوان از کوتاهی برخی ناشران در تجدید چاپ آثار فاخر و پرطرفدار گلایه دارد.-

سوسن طاقدیس در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با گلایه از برخی از ناشران، گفت: برخی کتاب‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند و در عین حال بسیار پرطرفدار هستند. این کتاب‌ها پس از چاپ به سرعت به فروش می‌رسند و در مدت کوتاهی نایاب می‌‌شوند اما به چاپ بعدی نمی‌رسند. چرا کارهای با ارزشی که در مدت کوتاهی پس از چاپ مورد استقبال قرار می‌گیرند و به فروش می‌رسند، تجدید چاپ نمی‌‌شوند؟

نویسنده کتاب «پشت آن دیوار آبی» افزود: کتاب «سفر به سوی خدا» عنوان کتابی است که پس از گذشت شش ماه از چاپ آن، به عنوان بهترین کتاب مذهبی سال انتخاب شد اما در همان زمان در بازار نایاب بود. استقبال مخاطبان از این کتاب باعث شد تا در ماه‌های اول چاپ اثر کتاب نایاب شود. با وجود این کتاب باز هم تجدید چاپ نشد.

وی اظهار کرد: تجدید چاپ نشدن آثار فاخر و پرطرفدار از سوی ناشران، به نظر من نوعی کوتاهی است.

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در كیهان بچه‌ها آغاز كرد.  وی در سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب «قدم یازدهم» جایزه كتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا (س) برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب «شما یک دماغ زرد ندیدید؟»  سال ۱۳۸۴ تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط