دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
۱۰۰ رمان در طرح رمان کودک و نوجوان کانون منتشر می‌شوند

سوسن طاقدیس نویسنده و مسوول طرح رمان‌های کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از آماده‌سازی طرح اولیه ۱۵ کتاب از مجموعه ۱۰۰ رمان برای کودک و نوجوانان خبر داد.-

سوسن طاقدیس نویسنده و مسوول طرح رمان‌های کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هم اکنون دومین مرحله از طرح ۱۰۰ رمان برای کودکان و نوجوانان در حال پی‌گیری است. تاکنون از ۲۵ کتاب این مرحله، طرح اولیه ۱۵ کتاب نوشته شده. در این مرحله ۲۶ نویسنده در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: مرحله دیگری از این طرح نیز هم اکنون در حالی پی‌گیری است. در این مرحله قرار است ۲۵ رمان دیگر اما این‌بار با درون‌مایه‌ای طنز برای کودکان و نوجوان آماده‌سازی شود که این طرح نیز هم اکنون مراحل مقدماتی خود را طی می‌کند. تاکنون مراحل ۶ کتاب طنز به پایان رسیده و به مرحله تصویرگری رسیده‌اند و هشت کتاب دیگر مرحله نگارش طرح اولیه را می‌گذرانند.

نویسنده کتاب «زرافه‌ی من آبی است» اظهار کرد: این طرح‌ها از یک سال و نیم قبل آغاز شده و در مرحله نخست این طرح ۳۵ کتاب برای کودکان تالیف و چاپ شده‌اند. در مجموع این طرح قرار است ۱۰۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته شود.

طاقدیس درباره مراحل ایجاد این کتاب‌ها گفت: در ابتدا طرح اولیه کتاب‌ها به دست نویسندگان نوشته می‌شود و سپس برای بررسی و تایید به شورا و مسوولان سپرده می‌شود. پس از تایید این کتاب‌ها برای نوشته شدن فصل نخست به نویسنده بازگردانده می‌شود. در مرحله بعدی پس از پایان فصل نخست کتاب توسط شورا بررسی و به نویسنده باز‌می‌گردد تا نویسنده با نظر خود بخش‌های بعدی کتاب را بنویسد.

نویسنده کتاب «بابای من دزد بود»، درباره تاریخ به پایان رسیدن این طرح افزود: این طرح قرار است تا  تا دو سال دیگر به پایان برسد اما ممکن است طرح سریعتر پیشرفت کند و چاپ ۱۰۰ کتاب این مجموعه زودتر به پایان برسد.

 طاقدیس از آغاز طرحی دیگر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان، با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار کرد: به تازگی طرحی را با حوزه هنری آغاز کردیم که موضوع آن پرداخت مختصر به زندگی‌نامه‌ معصومین (ع) است. در این مجموعه قرار است برای زندگی‌نامه هر یک از معصومین ۵ تا ۱۰ داستان کوتاه به شیوه‌ای آورده شود که علاوه بر پرداخت به زندگی این بزرگان، مخاطب کودک و نوجوان خود را نیز همراه با داستان جلو بیاورد و این بزرگان را به کودکان و نوجوانان بشناساند.  

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در كیهان بچه‌ها آغاز كرد. او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارایه داده است که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی» ، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یكی بود» و «جوراب سوراخ» تعدادی از این آثار هستند.

در کنار کار داستانی برای کودک، شعر نیز از دیگر زمینه‌های علاقه و فعالیت  طاقدیس است. اشعار وی برای کودکان که به طور پراکنده در مجلات مختلف به چاپ رسیده است. این نویسنده در سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب «قدم یازدهم» جایزه كتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا (س) برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب «شما یک دماغ زرد ندیدید؟» در سال ۱۳۸۴ تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها