سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
مجتمع ناشران در قم به زودی افتتاح می‌شود

مديرعامل شركت تعاوني ناشران استان قم از راه‌اندازي مجتمع ناشران در آينده‌اي نزديک خبر داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد محمود حسيني با اشاره به آغاز احداث مجتمع ناشران از سال 87 اظهار كرد: اين مجتمع با حمايت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم و همکاري شهرداري در زميني به مساحت سه هزار و 200 متر مربع احداث شده است.

وي با اشاره به اين‌كه ناشران قمي 22 ميليارد تومان براي ساخت اين مجتمع هزينه کرده‌اند، گفت: اين مجتمع داراي 320 واحد تجاري و اداري و در مجموع از 30 هزار مترمربع بنا در 11 طبقه برخوردار است.

مديرعامل شركت تعاوني ناشران استان قم با بیان اين‌كه قم مرکز چاپ و نشر کتاب‌هاي ديني است، گفت: با توجه به پراکندگي ناشران دسترسي به کتاب براي متقاضيان مشکل است. بنابراين، وجود مکاني ثابت و متمرکز براي دستيابي به کتاب‌هاي مورد نياز در اسرع وقت، ضرورتي انکارناپذير به نظر می‌رسد.

وي افزود: اين مجتمع به منظور ساماندهي و انسجام‌بخشي به عرضه کتاب احداث شده است تا کتاب‌هاي فاخر ديني قم در اين مکان ارایه شوند.

حسيني اضافه كرد: اين مکان داراي امکاناتي مانند نمازخانه، کافي‌شاپ، سالن نمايشگاهي و سه طبقه پارکينگ است.

وي عنوان داشت: اکنون به جز سهم شهرداري که بلاتکليف است، همه واحدهاي اين مجتمع از سوي ناشران خريداري شده است.

مديرعامل شركت تعاوني ناشران استان قم ادامه داد: بيش از هزار و 200 ناشر در استان قم پروانه نشر دارند که از اين تعداد 500 ناشر فعالند.

وي با اشاره به مشکل توزيع کتاب در کشور گفت: اکنون توزيع کتاب در کشور به صورت سنتي است و سازمان پيشرفته‌اي براي توزيع کتاب وجود ندارد. بنابراين، اين بخش به دستگاه مستقل و توانمند نيازمند است.

حسيني ادامه داد: در استان‌هايي که کتابفروشي يا فضاي نمايشگاهي قوي وجود ندارد، بايد فضايی نمايشگاهي پيش‌بيني شود و اين کار با توجه به بودجه‌هاي فرهنگي کشور عملي است.

وي گفت: اکنون ساختمان مجتمع ناشران آماده است و در صورت حل مشکل برق آن، 214 ناشر تا يک يا دو ماه آينده در اين مجتمع مستقر مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط