دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
آسیب جدی به کتابخانه شیخ شهاب‌الدین اهری وارد شد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه 2/6 ریشتری شنبه (21 مردادماه) کتابخانه «شیخ شهاب‌الدین اهری» بیشترین آسیب را دید.-

حجت شالچی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که پایه‌های ساختمان کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر سالم‌ ماندند اما دیوار برخی از آن‌ها فرو ریختند، اظهار کرد: شهرستان اهر دارای سه باب کتابخانه عمومی «شیخ شهاب‌الدین اهری»، «هوراند» و «آیت‌الله نجفی اهری» است. در پی زلزله روز شنبه، این کتابخانه‌ها آسیب دیدند. البته آسیب جدی به کتابخانه عمومی «شیخ شهاب‌الدین اهری» وارد و دیوار‌های آن تخریب شدند. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر درباره فعالیت مجدد کتابخانه‌های این شهرستان بیان کرد: زلزله شنبه در شهر اهر تلفات جانی به همراه نداشت اما در روستاها و دهستان‌های توابع شهرستان اهر افراد زیادی جان خود را از دست دادند. اینک مسوولان استانداری و فرمانداری در حال رسیدگی به مجروحان و کشته‌شدگانند و درباره فعالیت و تعمیر ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان کتابخانه‌ها تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

وی عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر پس از وقوع زمین‌لرزه‌های استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است اما به دلیل گستردگی آسیب‌های جانی و مالی، اکنون درگیر مجروحان و کشته‌شدگانند.

شالچی ادامه داد: برای آگاهی از میزان تخریب ساختمان کتابخانه‌ها، نیاز است که ستاد مدیریت بحران این شهرستان به‌صورت دقیق و موثق آسیب‌ها را ارزیابی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط