دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
ساختمان قدیمی کتابخانه‌ها مقابل زلزله ایستادگی کرد

با وجود زمین‌لرزه‌های 2/6 ریشتری که عصر شنبه(21 مرداد ماه) شهرستان‌های هریس، ‌اهر، ورزقان و کلیبر استان آذربایجان شرقی را لرزاند، ساختمان قدیمی کتابخانه‌های هریس به دلیل استحکامی که داشتند، در مقابل این زلزله‌ها ایستادگی کردند.-

محمد رحمانی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هریس، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: هنگام وقوع این زمین‌لرزه‌ها به دلیل خروج به موقع اعضای کتابخانه‌ها، مسوولان و کتابداران، آسیب جانی رخ نداد و ساختمان‌های کتابخانه‌ها نیز تخریب نشدند و تنها چند شکاف جزیی برداشتند.

وی درباره فعالیت این کتابخانه‌ها بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود چهار باب کتابخانه هریس از فردا(سه‌شنبه) فعالیت خود را تنها با گشودن درهای سالن مطالعه آغاز کنند.

وی ادامه داد: کتاب‌های مخزن کتابخانه‌ها در پی لزرش‌های زلزله‌ها از قفسه‌ها خارج شدند و اکنون در سطح زمین پراکنده‌اند. ما برای مرتب کردن قفسه کتابخانه‌ها و امانت دادن کتاب به مراجعان به زمان نیازمندیم اما در روزهای آینده کتابخانه‌ها خدمات کتابخانه‌ای مناسب را ارایه خواهد داد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هریس درباره کتابخانه مشارکتی روستای «آرباطان» نیز گفت: شهر هریس از خسارت‌های این زلزله‌ها در امان بود اما اغلب روستاهای اطراف شهر هریس درگیر زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های آن بودند که خوشبختانه کتابخانه مشارکتی روستای «آرباطان» که به تازگی به مکان جدید منتقل کردیم، آسیبی ندیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط