سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
معرفی یار مهربان در سیمای آذریایجان غربی

مركز صدا ‌و سيماي استان آذربايجان غربي با هدف ترويج فرهنگ مطالعه، تازه‌هاي كتاب را به صورت زير‌نويس از شبكه استاني اطلاع‌رسانی خواهد كرد.-

حجت‌السلام محمد‌باقر كريمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اهميت كتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه درمنويات مقام معظم رهبري در ديدار تاريخي با كتابداران كشور افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبري در حوزه کتاب و مسوولیت سنگین مسوولان فرهنگی استان‌ها، برنامه‌هاي ترويج فرهنگ كتابخواني در استان ‌آذربايجان غربي از جمله پیشنهاد معرفی كتاب در شبكه استاني پیگری شد.
 
وي با بيان اين‌كه استان آذربايجان غربي فعاليت‌هاي فرهنگي بسياري براي گسترش فرهنگ كتابخواني در اين استان در نظر گرفته است، اظهار كرد: از جمله مصوبه‌هاي جلسه‌هاي شورای فرهنگ عمومي امسال، گسترش فرهنگ وقف كتاب به كتابخانه‌ها، تجليل از اهالي كتاب استان آذربايجان غربي و تشكيل انجمن خيران كتابخانه‌ساز است.

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد استان آذربايجان غربي با اشاره به استفاده از فضا‌هاي مختلف شهري براي ترويج فرهنگ مطالعه عنوان كرد: افتتاح مركز توزيع و نمايشگاه كتاب كودك با مديريت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان در فضاي پارك «اللر باغی» شهرستان اروميه، از عصر تا نيمه شب اين تفرجگاه را به مكاني فرهنگي تبديل مي كند.

حجت‌السلام كريمي با بيان اين‌كه كتابخانه‌هاي سيار با خريداري دو دستگاه اتوبوس در روستاها و مناطق محروم استان آذربايجان غربي راه‌اندازي خواهند شد، افزود: اجرای اين طرح از سوي كانون پرورش فكري كودك ‌و نوجوان نيز با واگذاري يك دستگاه خودروي سواري پيگيري مي‌شود.
 
وي با اشاره به تعبيه قفسه‌هاي كتاب در اماكني مانند آرايشگاه‌هاي زنانه، مردانه و مطب‌هاي پزشكان گفت: قفسه‌هاي كتاب در اين اماكن با هدف پر كردن بهينه اوقات انتظار مردم راه‌اندازي می‌شوند.

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي همچنين از اجراي طرح كتاب اتوبوسي در پايانه‌هاي شهرداري اين استان خبر داد و عنوان كرد: استفاده از کتاب در اتوبوس‌های بین‌شهری با
مبدا ارومیه در پایانه‌های شهرداری این استان، از برنامه‌های دیگر ترویج فرهنگ مطالعه در استان است
و  طرح «توزيع خانه به خانه كتاب» نیز از طریق موسسه فرهنگي با قيمت‌گذاري از سوي اداره‌هاي پست و دريافت آن پس از مطالعه در صورت تمايل نداشتن مردم به خريد آن، از دیگر برنامه‌های حوزه کتاب استان محسوب می‌شود. 

حجت السلام كريمي با اشاره به برپايي نمايشگاه كتاب سراسري اروميه، مهر ماه امسال در اینس شهر گفت: اين نمايشگاه در صورت بين‌الملي نشدن، با حضور 400 ناشر كشوري و نمايندگي تعدادي از ناشران خارجي از 16 تا 22 مهر‌ماه در محل دايمي نمايشگاه‌هاي شهرستان اروميه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط