دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
«چه کسی خط و خال‌ها را برداشته است؟» به چاپ رسید

کتاب «‏‫چه کسی خط و خال‌ها را برداشته است؟» نوشته فاطمه سرمشقی، داستانی برای کودکان است که انتشارات علمی و فرهنگی آن را به چاپ رسانده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سرمشقي درباره این کتاب گفت: این کتاب رمانی فانتزی برای کودکان است. این داستان به زندگی یک گورخر و زرافه می‌پردازد که با یکدیگر به سفر رفته‌اند. در این سفر این دو حیوان پس از اتفاقاتی که برایشان می افتد فکر می‌کنند خال‌های زرافه و خط‌های گورخر را کسی دزدیده است! اما خط و خال‌های این دو دزدیده نشده بودند. این خط و خال‌ها تنها زیر خاک‌های که روی تن آن‌ها ریخته بود ناپدید شده بودند.

سرمشقی در باره ايده اوليه اين كتاب توضيح داد: فرزندم ایده بسیاری از  داستان‌هایی را که هم اکنون در حال نگارش آن‌ها هستم یا به مراحل نگارش آن را به پایان رسانده‌ام، به ذهن من آورده است. ایده‌ این داستان از آن‌جا در ذهنم ایجاد شد که فرزندم به دلیل این که لباسش کثیف شده بود، عکس روی آن را نمی‌دید و فکر می‌کرد که عکس ناپدید شده. به طور کلی کودکان چیزی را که نمی‌بینند فکر می‌کنند دیگر نیست و این یک اصل در روانشانسی کودکان است.

به گفته وی مخاطب این کتاب گروه سنی الف و ب هستند.

فاطمه سرمشقی متولد ۱۳۵۷ است. وی فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است. از آثار او می‌توان «وقتی کشاورز خواب بود» و «دنیای رنگین کمان» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط