دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
«ایبنا» رسانه‌ای موثر در افزایش مطالعه است

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان در آستانه روز خبرنگار(17 مرداد) عنوان کرد: خبرگزاری کتاب ایران به دلیل اطلاع‌رسانی خاص در حوزه کتاب، به یقین از موثرترین رسانه‌ها در افزایش سطح مطالعه است.-

رضا دریکوند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: به نظر من «ایبنا» در بالابردن سطح مطالعه مردم کشورمان سهم به‌سزایی دارد و در اجرای فرمایش رهبری که فرمودند: «کتاب باید وارد زندگی مردم شود.» بسیار موثر بوده است.

دریکوند افزود: خبرگزاری کتاب ایران با برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی در حوزه کتاب و پوشش اخبار کتاب، مردم را تا سطح بالایی با یار مهربان آشنا می‌کند و به‌عنوان یک رسانه خاص، این وظیفه را به‌خوبی انجام می‌دهد.

وی به سرویس تازه‌تاسیس «استان‌ها» در خبرگزاری کتاب هم اشاره کرد و گفت: برخی استان‌ها مانند لرستان و ایلام به دلیل محرومیت، از نظر پوشش خبری مهجور افتاده‌اند اما خبرگزاری کتاب با سرویس جدید استان‌ها تا حد بسیار فراوانی این مشکل را برطرف و با پوشش دادن مناسب اخبار کتابی همه شهرستان‌های ایران، تا حد زیادی این مساله را حل کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در پایان پیشنهادی ارایه کرد و گفت: اگر در «ایبنا» کتابخانه‌های سراسر کشور به طور جداگانه معرفی شوند، هم باعث دلگرمی مسوولان می‌شود و هم به شناخت بیشتر مردم از کتابخانه و در نتیجه افزایش مطالعه کمک می‌کند.

خبرگزاری کتاب ایران، نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی کتاب است که فعالیت خود را از ۲۴ آبان ۱۳۸۵ آغاز کرده است. این خبرگزاری زیر نظر خانه کتاب که نهادی غیردولتی و غیرانتفاعی است، فعالیت می‌کند. هدف از این فعالیت، اطلاع‌رسانی خبری و تحلیلی در حوزه کتاب و کتابخوانی و سایر موضوعات مرتبط نظیر چاپ، نشر و گرافیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط