سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
محسنیان‌راد از «عصر پس از دهکده جهانی» می‌گوید

مهدی محسنیان‌راد، نویسنده کتاب «ایران در چهار کهکشان ارتباطی» فردا، چهارشنبه (21 تیرماه) درباره موضوع «عصر پس از دهکده جهانی» سخنرانی می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سخنرانی علمی محسنیان‌راد، با عنوان «عصر پس از دهکده جهانی: بازار پیام»  چهارشنبه، 21 تیرماه، از ساعت 14 و به مدت دو ساعت در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

دکتر محسنیان‌راد، نویسنده کتاب «ایران در چهار کهکشان ارتباطی»، در نشست علمی «عصر پس از دهکده جهانی» پیرامون مسایلی چون فرایند تاریخی تحولات ارتباطی در میان ملل، نظام چندحلقه‌ای غیرمتمرکز، نظام چندحلقه‌ای متحدالمرکز از اروپا، نظام چندحلقه‌ای متحدالمرکز از آمریکا، پیش‌بینی سال 1964 مک لوهان درباره 50 سال بعد، 6 نوع عکس‌العمل در برابر ورود به دهکده جهانی در آسیا، تحولات پروسه دهکده جهانی و نگرش‌های جدید، مشابهت‌ها و تفاوت‌های تهاجم فرهنگی با تهاجم نظامی، عصر بازار پیام و ویژگی‌ها و کارکردهای بازار پیام سخنرانی خواهد کرد.

محسنیان‌راد دانشيار دانشگاه امام صادق(ع) در کتاب «ايران در چهار کهکشان ارتباطی» با الهام گرفتن از نظریه سه‌ کهکشان مک‌لوهان تاریخ ارتباطات ایران را مرور کرده است.

این نشست در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به نشانی خیابان انقلاب اسلامي، تقاطع خیابان فلسطین، شماره 1090، طبقه ششم برگزار می‌شود.
 
شرکت در این نشست منوط به نام‌نویسی در مهلت تعیین‌شده برای هر یک از سخنرانی‌ها بوده و اولویت با افرادی است که زودتر نام‌نویسی کرده‌اند. کاربرگ نام‌نویسی شرکت‌کنندگان در سخنرانی‌های علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سایت این پژوهشگاه به نشانی اینترنتی http://irandoc.ac.ir قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند همزمان با اجرای نشست‌های علمی پژوهشگاه، در صفحه «پخش زنده» پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه، سخنرانی‌ها را مستقیما بشنوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها