یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
برپايي نشست اهل قلم غرب استان اصفهان در فصل تابستان

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان چادگان در استان اصفهان از برگزاری نشست‌های مشترک ادبی در منطقه غرب این استان خبر داد و گفت: در این نشست‌ها، شعرا و نویسندگان شهرستان‌های فریدن، خوانسار و بویین‌ به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.-

نجمه نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کانون ادبی باران در کتابخانه‌های شهرستان چادگان هر سال برنامه‌های متنوعی را در حوزه نقد کتاب و بررسی آثار تازه‌ منتشر شده اجرا می‌کند.

نوروزی با بیان این‌که کانون‌های ادبی با هدف گسترش فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌ها، افزایش مراجعه‌کنندگان به کتاب و جذب مخاطب به کتابخانه‌ها تشکیل شده‌اند،  افزود: نشست منطقه‌ای کانون‌های ادبی غرب استان اصفهان، معمولا به صورت فصلی یا دو ماه یکبار برگزار می‌شود. جذب افراد نوجوان و جوان به برنامه‌های ادبی، دعوت به حضور مستمر آن‌ها در کتابخانه‌های عمومی و افزایش سرانه مطالعه، از جمله اهداف این کانون‌ها به شمار می‌آیند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از ساخت یک باب کتابخانه استاندارد در چادگان خبر داد و گفت: در حال رایزنی با فرمانداری هستیم که هزینه ساخت یک کتابخانه استاندارد را تقبل کند.

به گفته نوروزی، ساختمان اين کتابخانه در زمینی به وسعت حدود 600 مترمربع ساخته می‌شود، زیرا ساختمان کنونی با بیش از 40 سال قدمت، فضای محدودی برای فعالیت دارد.

اکنون سه کتابخانه در شهرستان چادگان شامل دو کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی فعالند و یک هزار و 500 نفر در اين كتابخانه‌ها عضوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط