سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
فردوسی با «درخت همیشه پاییز»‌اش به کتابفروشی‌ها می‌آید

سومین مجموعه شعر علی فردوسی با عنوان «درخت همیشه پاییز» از سوی انتشارات سوره مهر در دست انتشار است. این مجموعه غزل‌های آیینی شاعر را شامل می‌شود.-

فردوسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب در دست انتشارش توضیح داد: «درخت همیشه پاییز» دربرگیرنده حدود 40 غزل کلاسیک با موضوعات آیینی و دفاع مقدس است.

وی درباره تفاوت این مجموعه با دومین دفتر شعرش گفت: دومین دفتر شعرم در تابستان 1390 از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت و با عنوان «دسته گل را به آب باید داد» منتشر شد. این دفتر یک مجموعه غزل آزاد بود و گزیده‌ای از غزل‌های من از سال 1382 تا پایان دهه 80 را شامل می‌شد.

این شاعر ادامه داد: دفتر سوم من به نوعی در برگیرنده غزل‌هایم طی دو سال اخیر است. بر همین اساس این شعرها پخته‌تر هستند و از ساختار شعری بهتری برخوردارند. به‌طور کلی از رهگذر دفتر دوم من مخاطب می‌تواند به روند شعرسرایی‌ام پی ببرد، اما شعرهای دفتر سوم حاصل تجربه‌های جدیدتری هستند.

وی در پایان به لحن حماسی در شعرهای این مجموعه اشاره و تشریح کرد: یکی از ویژگی‌های شعرهای دفتر سوم من لحن حماسی سروده‌هاست. در شعرهای این مجموعه سعی کرده‌ام از فضای خاکستری شعر امروز فاصله بگیرم و به لحن حماسی و پرشوری نزدیک شوم. به نظرم شعر امروز فضایی خاکستری و تیره و تار دارد.

علی فردوسی متولد 1362 در اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی‌ارشد مهندسی عمران است.

نخستین دفتر شعر او با عنوان «همین که عشق علم شد» در بهار 1389 از سوی انتشارات آرام دل به بازار کتاب آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط