پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
آمازون نامزدهای جایزه اش را معرفی کرد

«آمازون» سایت سفارش و فروش اینترنتی کتاب، اسامی نامزدهای راه یافته به فهرست نهایی جایزه کتاب 2012 خود را معرفی کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پرس ریلیز، با اعلام اسامی این نامزدها، دوستداران کتاب ها می توانند برای انتخاب برترین کتاب رای بدهند. 

برندگان این جایزه در دو بخش داستان و کتاب کودک، 16 ژوئن(27 خرداد) در مراسمی در سیاتل معرفی می شوند.
این جایزه که امسال پنجمین سال خود را تجربه می کند، پس از چند دور بررسی برترین کتاب های سال، 6 نامزد را در بخش بهترین رمان و بهترین کتاب نوجوانان انتخاب و معرفی کرد.

دوستداران کتاب تا 30 ماه «می» (10 خرداد) فرصت دارند آرای خود را به صورت آنلاین ارسال کنند. دو برنده این رقابت هر یک 15 هزار دلار دریافت می کنند.
 
سه نامزد در بخش بهترین رمان عبارتند از :
- «سرزمین زیبا» نوشته آلن آوریل . آوریل که در بخش بازی های کامپیوتری تخصص دارد جنبش چالش نویسندگان برای نوشتن یک رمان در 30 روز را به راه انداخت. او در این رمان، داستان دو نفر را درباره یک نوآوری و اختراع اسرارآمیز بیان می کند.
 
- «گریس هیومیستون و ناپدید شدن» نوشته چارلز کلی:
 کلی که یک گزارشگر است، داستان گریس هیومیستون را که یک جور شرلوک هولمز مونث است، در آرشیو نیویورک تایمز کشف کرد. این خانم که به دنبال کشف ماجرای ناپدید شدن یک دختر در سال 1917 رفت، قهرمان این داستان است. 

- «سرود عشق و سوگ» نوشته برایان ریوس. ریوس از داوطلبان گروه صلح، 10 سال را صرف نوشتن این رمان کرد که بیانگر تلاشی برای تعریف هویت هاوایی است. این رمان داستان یک راننده تاکسی است که با سلسله ای از ماجراها روبه رو می شود. 

سه نامزد بخش ادبیات نوجوانان شامل این نامزدهاست :
- «رویا گیران» نوشته کاساندرا گریفین است. این نویسنده 28 ساله در این رمان آخرالزمانی که پس از جنگ جهانی سوم اتفاق می افتد به بررسی ثروت و فقر می پردازد و بچه ها را بین دو دنیای بیدار شدن و رویا بافتن درگیر می کند. 

- «خارج از هر جا» نوشته ربکا فیلیپس. این نویسنده که از 12 سالگی شروع به نوشتن کرده اکنون دومین کتاب کودکان از این مجموعه را منتشر کرده است. قهرمان این داستان ناگهان با مرگ پدرش روبه رو می شود و باید راهی برای آرامش پیدا کند. 

- «بر بال های کوچک» نوشته رجینا سیروس. این نویسنده که مادر دو دختر کوچک است، در این رمان که نخسیتن اثرش است، داستان یک دختر 16 ساله به نام جنیفر را بیان می کند که ناگهان با عمه ای که هیچوقت نمی دانست دارد، روبه ور می شود. 

آمازون متشکل از 500 کمپانی در سیاتل از سال 1995 شروع به کار کرده و به صورت آنلاین به تجارت می پردازد. 

این موسسه ماه پیش نیز از ديويد بزموزگيس، نویسنده کانادایی برای رمان «جهان آزاد» تجلیل کرد و جايزه رمان اول «آمازون» 2012 را به او داد. اين نويسنده با رمانی که درباره نسلي از يهوديان روس نوشته شده كه تلاش مي‌كنند زندگي جديدي را در غرب پيش بگيرند، برنده جایزه 7500 دلاری این رقابت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها