یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
وزیر ارشاد: تلاش می‌کنیم ایران را به جایگاه خود برسانیم

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی, شب گذشته در مهمانی اهدای جوایز شایستگان تقدیر بیست‌و‌نهمین دوره جایزه کتاب‌سال گفت: تلاش ما بر این است که با استفاده از امکانات و جشنواره‌های این چنینی، نام پرآوازه ایران را در حوزه فرهنگ به جایگاه خود برسانیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسینی در خلال این مراسم که شنبه شب، ۱۳ اسفند در هتل انقلاب برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های کتاب و نمایشگاه‌های استانی کتاب و همایش‌های مرتبط با این حوزه فرصتی است برای پیشرفت جوانان ما و در ‌‌نهایت رسیدن به جایگاه درخور نام ایران در سطح فرهنگ جهانی.

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، نيز در این مراسم به نشست‌های سی امین دوره جایزه کتاب سال که در سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: نخستین نشست شورای سیاستگذاری دوره بعدی کتاب سال از همین امروز و در اینجا (هتل انقلاب) با حضور وزیر ارشاد برگزار شد و قصد بر این است که سی امین دوره کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی آن به صورت ویژه برگزار شود.

دری افزود: در نشست امروز مصوباتی هم داشتیم که از آن جمله برگزاری نمایشگاهی پیش از برگزاری سی امین دوره کتاب سال است که به آثار برگزیده ۲۹ دوره پیش می‌پردازد. 

معاون فرهنگي وزير ارشاد به جایگاه نویسندگان در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر قایل به فرهنگ و فرهنگی بودن هستیم، شاخص اصلی آن، این است که نویسندگان در صدر باشند و به آن‌ها توجه ویژه شود. اگر این شاخص ارزیابی شود می‌توان به اقتدار فرهنگی آن جامعه پی برد.

گزارش تکمیلی این مراسم متعاقبا در «ایبنا» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها