یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱
نخستين كتاب جامع گردشگري ايران به زبان انگليسي

«نخستين كتاب جامع گردشگري ايران» راهنما و شناخت‌نامه‌اي مناسب براي آشنايي با جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري ايران به زبان انگليسي است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، انتشار «نخستين كتاب جامع گردشگري در ايران»، به زبان انگليسي، از ارزش و اهميت بسياري برخوردار است. اين كتاب كه روي كاغذ گلاسه و به صورت تمام رنگي، با جلد سخت و طرح پوست آهو منتشر شده، راهنما و شناخت‌نامه‌اي مناسب براي شناساندن جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي ايران است. اين كتاب در دو بخش تنظيم شده است.

در بخش نخست اين كتاب ابتدا از طبيعت و آب و هواي ايران سخن به ميان مي‌آيد و آنگاه درباره تنوع فرهنگي آن آگاهي‌هايي به دست داده مي‌شود. نگاهي گذرا به تاريخ ايران، خواننده را با سير تاريخ پرفراز و نشيب سرزمين ما آشنا مي‌كند و از رويدادهايي با او سخن مي‌گويد كه اثرگذار بوده‌اند و هويت كنوني مردم ايران را شكل بخشيده‌اند.

بحث «ميراث جهاني ايران» نيز تاكيدي بر اين نكته است كه آن چه از بناها و يادبودهاي تاريخي ايران به جاي مانده، ميراثي مشترك براي همه مردم جهان است. از سويي ديگر، ايران همواره از اين ويژگي استثنايي برخوردار بوده كه جايگاه اديان يكتاپرست باشد. از اين رو فصل كوتاهي از كتاب به بحث «اديان در ايران» و همزيستي ايرانياني كه پيروان دين‌هاي گوناگونند، اختصاص يافته است.

بخش دوم كتاب، ويژه معرفي و شناخت استان‌هاي ايران است. در اين بخش از طبيعت، فرهنگ، تاريخ و جاذبه‌هاي گردشگري استان‌هاي ايران گفت‌وگو مي‌شود و نشاني و شماره‌هاي ارتباطي هتل‌ها و آژانس‌هاي خدمات مسافرتي هر استان در اختيار خواننده قرار مي‌گيرد.

«غذاهاي ايراني» و «سوغات ايراني» نيز بخش خواندني كتاب است كه سفره ايراني را پيش روي گردشگران مي‌گشايد. در فصلي ديگر خواننده راهي «موزه‌هاي ايران» مي‌شود و انگيزه‌اي مي‌يابد تا از نزديك آثار تاريخي را كه در موزه‌ها نگهداري مي‌شوند و هر يك بازتابي از هنر و گذران تاريخي ايرانيان بوده‌اند از نزديك ببيند. 

كتاب ياد شده توسط انتشارات كريم‌خان، با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اختيار گردشگران قرار گرفته است. عبدالله عباس‌زاده نويسنده اين كتاب است و علي پاشا عبداللهي، پيمان بيات لاري و مهرداد كتابچي آن را ويراستاري كرده‌اند. هاتف همايي نيز 3300 عكس از جاي جاي ايران را برگزيده و بر چشم‌نوازي كتاب افزوده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    perfect
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    عالي بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها