به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين کتاب با واكاوي ۴۲۰ واژه کلیدی در روزنامهنگاری، به توضيح اين واژگان از سه سطر تا سه صفحه پرداخته است.
توكلي در مقدمه مينويسد:« کتاب حاضر، روی مرز یک پژوهش دانشگاهی، و یک نوشتار ژورنالستیک حرکت میکند، کتاب سعی کرده از سویی به نیازهای علمی این حوزه -در محدوده عنوان کتاب- پاسخ دهد و در عینحال برای روزنامهنگارانی که تنها دغدغه کار روزانه با رویکردی علمیتر دارند، مفید واقع شود. بر همین اساس جنبههای آموزشی کتاب نیز لازم است مد نظر قرار گیرد.»
نويسنده در تاليف اين كتاب كوشيده است علاوه بر توضیح درباره هر واژه تا حد امکان مثالهایی داخلی یا خارجی مرتبط با موضوع را براي فراگيري بهتر مخاطبان و توانايي بهتر آنان در حوزه عملياتي ارايه دهد.
واژههاي كليدي در روزنامهنگاري دو فهرست دارد. فهرست سمت چپ اين كتاب، مخاطب را از واژه لاتین و به ترتیب حروف الفبا به سمت معادل آن و توضیحات فارسی هدایت میکند. فهرست سمت راست، با توجه به جنبه آموزشی کتاب ميكوشد به معرفي واژهها با توجه به طبقهبندی موضوعی بپردازد.
چاپ نخست «واژههاي كليدي در روزنامهنگاري» را انتشارات ثانيه با شمارگان 1600 نسخه، 276 صفحه و به بهاي 79000 ريال روانه بازار نشر كرده است.
سهشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۲
نظر شما