یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
گشايش اعتبار دولتي براي خريد زينك ليتوگرافي

مديرعامل تعاوني ليتوگرافان تهران با اشاره به تلاش اين تعاوني براي خريداري مواد اوليه مورد نياز ليتوگرافان به قيمت ارز دولتي، گفت: براي خريداري زينك‌هاي سي‌تي‌پي و سنتي، سه پروفورما (درخواست خريد) گشايش اعتبار كرده‌ايم و اجرا شدن آن در مراحل پاياني است.-

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: با اين اقدام، تعاوني مي‌تواند مواد اوليه را با دلار 1226 تومان خريداري و در اختيار ليتوگرافان قرار دهد.

وي ادامه داد: يكي از مشكلاتي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه افرادي كه خواهان گشايش اعتبار هستند بايد به جاي 100 درصد پول، 120 درصد پول را به حساب واريز كنند.

شجاع با اشاره به چرايي اين موضوع، اظهار كرد: دولت زماني كه كالا به كشور وارد شد و برگ سبز گمركي دريافت كرد، 20 درصد باقي مانده را پس مي‌دهد.

وي تصريح كرد:‌ اگر چه اين اقدام با هدف جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي انجام مي‌شود ولي بايد بين شركت‌هاي تعاوني و بخش خصوصي تفاوت‌ قائل شد.

به گفته شجاع، مواد اوليه ليتوگرافي از ملزومات صنعت چاپ و نشر كشور و كالايي استراتژيك است و اگر ورود اين كالا به كشور دچار اختلال شود، اين صنعت با مشكلات بسياري روبi رو خواهد شد.

وي با تاكيد بر تفاوت ورود كالاهاي اساسي و استراتژيك و كالاهاي غير ضروري، يادآور شد: بايد ضمن حمايت دولت از بخش تعاوني، امتيازاتي در نظر گرفته شود تا فعالان اين حوزه دلگرم شوند و كالاهاي اساسي با قيمت مناسب در صنعت چاپ كشور عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها