پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

کتابی که به بررسی نقش رسانه، سیاست و سیاستمداران در آمریکا پرداخته،جایزه برد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رام نیوز، کتاب «محلی شدن: رهبری رییس جمهوری در دوره پسا خبررسانی» نوشته جفری کوهن، استاد دانشگاه، جایزه کتاب گلداسمیت را نصیب او ساخت. 

این جایزه که از سوی مدرسه کندی هاروارد اهدا می شود، برای «بررسی جامع گسترش نظارت دموکراتیک از طریق آزمون میان بخشی بین رسانه ها، سیاست ها و سیاست های عمومی» به این کتاب تعلق گرفت. 

در این کتاب کوهن افزایش قطبی شدن سیاسی و اشکال جدید خبرهای رسانه ای و این که این مساله چگونه بر حکومت آمریکا تاثیر می گذارد را بررسی کرده است. 

کوهن در این کتاب می نویسد: «یک نسل پیش، از دهه 60 تا 80 قرن بیستم، پیش از ظهور تلویزیون های کابلی، سه شبکه خبری بزرگ از جمله نیویورک تایمز و واشنگتن پست بیشترین تاثیر را در شکل گیری راهی که باید مردم انتخاب می کردند، داشتند». او ادامه می دهد: «اما این روزها شاخه های کوچک تر اما بیشتری از رسانه های جدید داریم و تنوع اشکال جدید رسانه به ویژه رسانه های کابلی و نیز اینترنت، مخاطبان خبرها را کاهش داده است. مردم کمتری روزنامه می خوانند و مردم کمتری خبرهای تلویزیون ها را دنبال می کنند». 

به نظر کوهن، این کاهش توجه به خبرها با قطبی شدن سیاسی همراه شده و به شیوه معناداری یکی از وظایف اصلی حکومت آمریکا را دگرگون کرده است. 

او می نویسد به خاطر قطبی شدن، بخشی از مردم دیگر آنطور که پیش از این عادت داشتند، توجه چندانی به ریاست جمهوری نمی کنند و این بیشتر در میان مردم حزب مخالف دیده می شود. او می افزاید به همین دلیل وظایف ریاست جمهوری در آمریکا در حال تغییر است و استراتژی حکومتی برای هدایت مردم داخلی بسیار بسیار سخت تر می شود. 

کوهن نتیجه می گیرد به همین دلیل ارزش های عمومی که تاثیر عمیقی بر حکومت دارد، راهی را که دولتمردان باید در آن انجام وظیفه کنند، تغییر می دهد. «روسای جمهور باید به گروه ها و دسته های مختلف توجه و سعی کنند تا بیشترین حمایت ها را از همین گروه ها به دست بیاورند». 

این کتاب جایزه ریچارد نوی اشتات 2011 را نیز دریافت کرده که از سوی انجمن علوم سیاسی آمریکا به کتاب هایی تعلق می گیرد که بهترین تحقیق را در زمینه حکومت آمریکا انجام دهند. 

جایزه گلداسمیت به آثاری که در زمینه رسانه، گزارش های تبلیغاتی و روزنامه نگاری نوشته شده تعلق می گیرد و از جوایز معتبر آمریکایی برای کارهای تحقیقاتی است. از همین رو جفری کوهن دریافت این جایزه را افتخاری برای خود خواند. 

جایزه گلداسمیت که از سوی مرکز جان شورن اشتاین دانشگاه هاروارد اهدا می شود، از سال 1991 با هدف بررسی دولت های ضعیف و تشویق دولت های قوی آمریکا از طریق آثار تحقیقاتی و گزارش های رسانه ای شروع به کار کرده و ارزش آن 25 هزار دلار است. 

در سال 2011 مارشال آلن و آلکس ریچاردز از نشریه لاس وگاس سان برای گزارشی درباره «مراقبت های پزشکی در لاس وگاس» این جایزه را دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها