یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
آشنايي دانش‌آموزان كرماني با تازه‌هاي نشر حوزه انقلاب

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان از برپايي نمايشگاه كتاب در كانون‌هاي فرهنگي ـ تربيتي حدود 10 شهرستان و منطقه اين استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در اين نمايشگاه‌ها با تازه‌هاي نشر حوزه انقلاب اسلامي آشنا مي‌شوند.-

حبيب‌الله رحمتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: در اين نمايشگاه‌ها كتاب‌هاي متعددي در حوزه‌هاي آموزشي، پرورشي، تاريخ، مذهبي، رمان و داستان ارايه شده‌اند. سعي كرده‌ايم تنها تازه‌هاي نشر را در اين نمايشگاه‌ها ارايه كنيم.

وي با بيان اين‌كه دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصيلي، مخاطبان اين نمايشگاه‌ها را تشكيل مي‌دهند، ادامه داد: دسترسي آسان فرهنگيان، دانش‌آموزان و اولياي آن‌ها به كتاب‌هاي مناسب و مورد نيازشان، ترويج فرهنگ كتابخواني و تجهيز كتابخانه‌ها از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه به حساب مي‌آيند.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان درباره حذف كتابدار از كتابخانه‌هاي مدارس عنوان كرد: چون كتابخانه‌هاي آموزشگاهي استان كرمان از غناي زيادي برخوردار نيستند بنابراين، حذف كتابدار نه تنها آسيبي به فرآيند كتابداري اين كتابخانه‌ها وارد نكرده است، بلكه زمينه‌هاي حضور هرچه بيشتر و بهتر دانش‌آموزان در كتابخانه‌ها را نيز موجب شده است.

رحيمي با بيان اين‌كه «در بازديدهايي كه از مدارس به عمل آورده‌ايم، اغلب دانش‌آموزان از اجراي اين طرح احساس رضايت داشتند» گفت: از مسوولان وزارت آموزش و پرورش خواستاريم تا با هدف تشويق و حمايت از كتابياران (دانش‌آموزان كتابدار) اعتباري را براي آنان در نظر بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط